וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק ללבנון: לא ניתן להפר ריבונותנו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.4.2009 / 0:01

נשיא מצרים שוחח אמש עם ראש ממשלת לבנון סניורה והבהיר לו, כי מדינתו לא תיתן לאיש לערער את יציבותה. דיווח: אירן הכשירה את רשת חיזבאללה במצרים

נשיא מצרים חוסני מובארק שוחח אמש (ראשון) עם ראש ממשלת לבנון פואד סניורה ודן עימו בהאשמות המופנות נגד חוליית הטרור של חיזבאללה שעצרו כוחות הביטחון במצרים. לפי דיווח בכלי תקשורת ערבים, הנשיא המצרי הבהיר לסניורה כי מצרים "לא תתיר לאף אדם להפר את ריבונותה ולזעזע את יציבותה".

בתוך כך, עיתון "אל-ג'רידה" הכוויתי דיווח אתמול מפי גורם ביטחוני מצרי, כי משמרות המהפכה של אירן הן אלו שפיקחו על הכשרתו של החשוד המרכזי בפרשה, פעיל חיזבאללה הלבנוני סאמי שיהאב. בנוסף נמסר כי מספר עצורים אמרו בחקירתם במצרים כי קצין בכיר במחלקת המודיעין של חיזבאללה הוא זה שהפעיל את ההתארגנות שנחשפה לפני ימים ספורים.

העיתון דיווח עוד כי הבכיר, מוחמד קבלאן, המכונה גם "מחמוד" שהה במצרים בין השנים 2007-2008, הכשיר פעילים וגייס אותם. יחד עם זאת, דווח כי שב ללבנון בטרם ההתארגנות נחשפה. הגורם המצרי מסר עוד כי איש חיזבאללה נוסף - מוחמד יוסוף מנסור, המכונה אבו יוסוף, שימש כאחד ממפקדי ההתארגנות שנתפסה.

בנוסף, גורם מצרי רשמי מסר לעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" כי נאומו של נסראללה, בו הודה כי החשוד הראשי סאמי שיהאב הוא פעיל חיזבאללה שפעל במצרים, מכניס אותו אל מעגל הנאשמים "משום שהוא המסית והאחראי למימון התארגנות הטרור". המקור הבכיר הגדיל ואמר כי נסראללה הינו "שותף לפשע" משום שחדר לשטח מצרים ועשה בו שימוש כדי לעבור על החוק המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully