וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש שחרר פעילי ימין: "המשטרה סתמה פיות"

יהושע בריינר ואיילה חננאל

12.4.2009 / 19:43

שופטת ביהמ"ש השלום בקרית גת שחררה את שבעת פעילי הימין שנעצרו בעצרת לציון פינוי גוש קטיף. היא תקפה בחריפות את המשטרה: "עשתה שימוש מופרז בסמכויותיה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

בית משפט השלום בקרית גת שחרר הערב (ראשון) ממעצר את שבעת פעילי הימין שנעצרו מוקדם יותר במהלך צעדת הימין לציון פינוי גוש קטיף. בית המשפט מתח ביקורת חריפה ויוצאת דופן נגד התנהלות המשטרה.

"השימוש בכוח השררה והמעצר של רשויות האכיפה היא לכל הפחות סתימת פיות, ומלמדת על הגעתם של ימים חשוכים למדינת ישראל", כתבה השופטת נחמה נצר בפסק הדין. "היעלה על הדעת כי העצורים, שכל חטאם היה כי נמצאו בשדרות או התכוונו להגיע אליה, ייעצרו מפאת רצון זה? אבוי לנו אם נגיע לימים בהם אנשים יחששו להביע את דעותיהם באופן חוקי של הפגנה או השתתפות בה".

"השימוש במעצר המשיבים נועד לגרום לכך שהם לא יוכלו לממש את הזכות להפגין וצר לי שהמשטרה השיגה בסופו של יום את מבוקשה, קרי נמנע מהם הזכות לבטא את עצמם", הוסיפה השופטת נצר בפסק הדין החריף. לדבריה, "גם אם ההחלטה הפכה ללא רלוונטית היא חשובה למקרים שיבואו לעצם השימוש המופרז והלא מידתי שעושה המשטרה בסמכותה לעצור ולעכב. הזכות להפגין היא מהזכויות הבסיסיות ביותר".

"החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה", אומר בא כוחם של השבעה, עו"ד דוד הלוי מעמותת 'חננו', "הגיע הזמן שרשויות האכיפה יפנימו שמותר לאדם להפגין במדינת ישראל".

קצין בכיר במרחב לכיש במשטרה דחה את הביקורת ואמר כי "לא ניתן להגיד לנו שביצוע מעצרים בעצרת בלתי חוקית בסדר גודל שכזה הינו בלתי סביר". לדבריו, "המארגנים והנוכחים בעצרת כלל לא טרחו לפנות בשום שלב למשטרת ישראל על מנת לבקש אישור כנדרש לקיום העצרת, ואף התכוונו לקיים תהלוכה, שהיתה מסכנת את ביטחון תושבי האזור והמשתתפים, וכל זאת בימי חג הפסח המצריכים מאיתנו עירנות מירבית".

בניגוד לסיכומים עם המשטרה

המשטרה עצרה אמש שלושה מתנחלים משבות רחל שבשומרון, בעקבות כוונתם לקיים היום צעדה לכיוון גוש קטיף. הבוקר נעצרו עוד ארבעה ממשתפי הצעדה לאחר שסירבו לחתום על מסמך האוסר עליהם להגיע לדרום הארץ.

חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) מהאיחוד הלאומי ופעילת הימין דניאלה וייס, חתמו בצהרים על הצהרה שבה נמסר כי אין בכוונתם לקיים היום צעדה לעבר גוש קטיף. כ"ץ אמר כי "הלחץ של המשטרה הוא מיותר וההתארגנות היום נופחה מעבר לכל פרופורציה. אנחנו נחזור לעזה כגיבורים ולא עם הראש בקיר. עזה היא חלק מארץ ישראל. כשם שחזרנו לארץ אחרי 2,000 שנה, כך גם נחזור לבנות לא רק את גוש קטיף, אלא את העיר עזה".

מספר פעילי ימין זעמו על ההסדר שהגיעו ח"כ כ"ץ ופעילת הימין וייס עם המשטרה ובכוונתם לבצע את הצעדה כמתוכנן. אחד מהם אמר כי "אנחנו לא צריכים שום אישור מאף אחד כדי לצעוד ולבנות בארץ ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully