וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "נלכוד את מחללי אנדרטת השואה"

טלי גולדשטין

12.4.2009 / 18:49

לאחר שאנדרטת השואה בדראנסי חוללה בצלבי קרס וגרפיטי, התחייבה ממשלת צרפת ללכוד הפורעים. "זהו עלבון לצרפת כולה"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ממשלת צרפת התחייבה אתמול (שבת) ללכוד את הפורעים שריססו כתובות נאצה וגרפיטי על האנדרטה לזיכרון השואה החשובה במדינה. צלבי קרס שחורים רוססו על האנדרטה בדראנסי, בה במהלך מלחמת העולם השנייה הוקם מחנה הריכוז דראנסי שאליו הובלו עשרות אלפי יהודים, צוענים ואחרים, והוחזקו שם במעבר לקראת שילוחם למחנות ההשמדה.

הרשויות המקומיות בדראנסי דיווחו כי את אחד החשודים המעורבים בהשחתה צילמה מצלמת האבטחה וככל הנראה, הוא גבר לבן בשנות ה-20 לחייו. בנוסף לאנדרטה, נופצו חלונות ראווה בדראנסי ובבוביניי. שרת הפנים הצרפתיה מישל אליו-מארי, מסרה בהצהרה: "כל המאמצים נעשים כדי לזהות את אלו האחראים למעשים הנוראיים הללו וכדי להביאם לצדק".

מעשה הוונדליזם, שהתחולל במהלך הפסח, עורר זעם בקרב קהילת היהודים בצרפת – הקהילה היהודית הגדולה במערב אירופה. בהצהרה של המועצה המייצגת של המוסדות היהודים, נכתב כי מעשים אלו מסמלים את הדעה הקדומה "הנטועה כה עמוק" בחברה הצרפתית. הארגון גינה את הגרפיטי כ"עלבון לצרפת כולה".

ב-1976, הוקמה אנדרטה בדראנסי בידי הפסל שלמה זלינגר לזכר האסירים היהודים ששהו במחנה. רפאל שמוני, האחראי על תחזוקת האנדרטה, אמר שזו הפעם הראשונה מאז הוקמה האנדרטה שהיא מחוללת.

מחנה הריכוז בדראנסי, הנמצאת בשולי פריז, היה האתר אליו נלקחו היהודים הצרפתים בדרכם למחנות ההשמדה במזרח אירופה. עד שחרור המחנה ב-1944, 65 אלף אנשים נשלחו מהמחנה על גבי רכבות, 63 אלף מהם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully