וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "לא נהסס להגיב בכוח מול חיזבאללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.4.2009 / 15:42

שר ההסברה המצרי התייחס היום להודאתו של נסראללה בדבר השתייכותו של פעיל הארגון לחולייה שתכננה לבצע פיגוע גדול במצרים

מצרים משיבה לנסראללה. שר ההסברה המצרי, אנס אל-פקא, אמר היום (ראשון) כי ארצו לא תשב בחיבוק ידיים נוכח כל ניסיון לפגוע בביטחון הלאומי של מצרים אלא תגיב על כך בכוח. סוכנות הידיעות המצרית "המזרח התיכון", ציטטה את השר שאמר כי רשויות החוק במצרים ממשיכות לחקור את חוליית חיזבאללה שנעצרה על ידי כוחות הביטחון המצרים.

השר התייחס להודאתו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בדבר השתייכותו של העצור סאמי שיהאב לחיזבאללה ואמר כי "הדברים מוכיחים שמצרים אינה מטילה אשמות באקראי ואינה נוקטת בצעדים מבלי שיש לה הוכחות ועדויות מספיקות". אל-פקא הוסיף וציין כי מצרים תנקוט כל צעד אפשרי כדי לשמור על ביטחונה הלאומי ועל יציבותה.

"כלי התקשורת במצרים מסרבים לחרף ולגדף בפומבי כפי שעושים כלי התקשורת השייכים לחיזבאללה. אלו מנסים ליצור עוינות ופירוד בזמן שהאומה נזקקת דווקא לאיחוד השורות", עקץ שר ההסברה. אתמול אמר ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף כי ביטחונה של מצרים הוא "קו אדום שאי אפשר לחצות ואי אפשר אפילו להתקרב אליו או לגעת בו".

ביום שישי האחרון אמר נסראללה כי "אם יש גורם שיש לגנותו כיום הוא המשטר המצרי משום שהוא עודנו מטיל מצור על רצועת עזה והורס את המנהרות שמובילות אליה", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני. נסראללה הכחיש בתוקף כי חיזבאללה התכוון לפגוע במטרות מצריות.

בנאום אישר נסראללה לראשונה כי סאמי שיהאב, העצור בידי כוחות הביטחון במצרים בחשד שעמד בראש התארגנות הטרור, הינו פעיל חיזבאללה, אך דחה את ההאשמות לפיהן שיהאב תכנן לבצע פיגוע במצרים. "שיהאב הגיע למצרים משום שהתכוון להעניק סיוע לוגיסטי לארגונים החמושים ברצועת עזה", הבהיר. יחד עם זאת, נסראללה ציין כי לרבים מבין 49 העצורים על ידי כוחות הביטחון במצרים "אין שום קשר לחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully