וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: לנקוט משנה זהירות בתאילנד

עידן דורנר, טלי גולדשטין ופנחס וולף

12.4.2009 / 17:30

מדינות ברחבי העולם פרסמו אזהרת מסע לתאילנד על רקע המשבר הפוליטי. עשרות מפגינים הסתערו על משרד הפנים. מצב חירום במדינה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

על רקע מצב החירום בתאילנד וההפגנות האלימות בעד ראש הממשלה המודח, מיהרו מדינות שונות ברחבי העולם, לרבות ישראל, לפרסם אזהרות מסע למדינה הדרום-מזרח אסייתית. ממשרד החוץ בירושלים נמסר היום (ראשון) כי מומלץ להימנע מלהגיע לאזורי ההפגנות ולריכוזי קהל, בדגש על אזור משרד הפנים, משרדים ממשלתיים אחרים ומבנה הפרלמנט. עוד נמסר, כי על פי הנחיות ממשלת תאילנד אסורה התקהלות של למעלה מחמישה אנשים.

"תיירים אינם מהווים מטרה למפגינים, אולם אין באפשרותנו להעריך האם, היכן ומתי ההפגנות עלולות להסלים", נכתב בהודעת המשרד. "המפגינים חוסמים דרכים מרכזיות, ויש חשש שהם יפגעו בתנועת התחבורה", נאמר בהמשך. "מומלץ להמשיך ולעקוב אחר כל דיווחי התקשורת ולנהוג במשנה זהירות. עם זאת, יש להדגיש כי ההחלטה אם לבקר באזורים האלה נתונה לשיקול דעתו של כל אדם. זה יהיה על אחריותו הבלעדית מבחינת הדין הישראלי. אין איסור לבקר באותם המקומות".

משרד החוץ הבריטי פרסם אזהרה חדשה המפצירה בתושבים הבריטים לשקול מחדש את תוכניותיהם לנסוע למדינה, בה מבקרים מדי שנה כמיליון תיירים בריטים.

דוברת משרד החוץ אמרה כי עד כה לא דווח על תקריות בהן היו מעורבים בריטים. כ-40 אלף אזרחים בריטים חיים כיום בתאילנד. "לאור הידרדרות המצב הביטחוני, על כולם לשקול האם לנסוע לבנגקוק. משרד החוץ מייעץ לבריטים שכן נמצאים במדינה שלא להגיע לאזורי העימות, בהם מתקיימות הפגנות", הוסיפה.

משרד החוץ הסינגפורי פרסם, אף הוא, אזהרת מסע, הקוראת לסינגפורים לדחות את תוכניות החופשה שלהם לאזור הקיט פטאיה. גם ממשלת אוסטרליה דחקה בתושביה לשקול מחדש האם עליהם לנסוע כעת לבנגקוק וסביבותיה והזהירה את האוסטרלים להימנע מלהגיע לאזורים המסוכנים. ממשלת קנדה פרסמה באתרה אזהרה דומה.

המפגינים הסתערו על משרד הפנים

חיילים תאילנדים נאלצו לירות היום יריות אזהרה באוויר, לאחר שכ-50 מפגינים הסתערו על משרד הפנים התאילנדי, בשעה שראש הממשלה אבהיסיט וג'ג'יווה שהה בבניין. הוא חולץ מהמקום במכוניתו, לאחר שבתחילה החיילים במקום לא ניסו למנוע מההמון לפרוץ למשרדים. אבהיסיט קרא למפגינים בבנגקוק לסיים את המחאה או לעמוד בפני תגובה חריפה יותר.

מוקדם יותר היום הכריז וג'ג'יווה על מצב חירום באיזור הבירה בנגקוק. המפגינים, לובשי החולצות האדומות הנחשבים לתומכיו של ראש הממשלה המודח טקסין שינוואטרה, מתאספים מחוץ למטה המשטרה בבירה, בשעה שמול מגורי המושל נמצאים כבר למעלה מ-4,000 בני אדם.

אירועי המחאה מגיעים לשיא, לאחר שאתמול בוטלה ועידת אסיה בפטאיה, בשל הפגנות בעיר. אלפי מפגינים פרצו לבניין שבו היתה אמורה להתקיים הוועידה, ודרשו מראש ממשלת תאילנד להתפטר. יותר מאלפיים מפגינים חסמו את הכניסה למקום הפגישה, ואת מכוניתו של שר החוץ היפני, שנאלץ לשוב למלונו. בעימותים בין המפגינים לתומכי הממשל הנוכחי נפצעו מספר בני אדם.

בנאום לאומה שנשא אבהיסיט, הוא הכריז כי הוצאו צווי מעצר נגד האחראים למהומות. לדבריו, "במצב הנוכחי, עלי להביא שלום למדינה, להחזיר את השליטה ולערוך רפורמה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully