וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים הסתערו על הטבע... ונתקעו בפקקים

יוסי מדריסוביץ'

12.4.2009 / 14:35

750 אלף מבקרים פקדו את השמורות והגנים הלאומיים ברחבי הארץ במהלך חופשת הפסח. מאות אחרים עדיין בדרך להצטרף אליהם

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

המונים יוצאים לחיק הטבע ועומדים בדרך בפקקים: עומסי תנועה כבדים נרשמים בשעה זו בכבישי הצפון: 65 – ואדי ערה, כביש 70 – צומת התשבי, כביש 77 – צומת המוביל, צומת גולני וכביש עוקף כינרת. מהמשטרה נמסר כי ישנן הכוונות בצמתים.

בעקבות צעדת הימין ייסגר כביש 34 בין צומת יד מרדכי לצומת גיבים לשני הכיוונים. הנוסעים מצפון לדרום מתבקשים לנסוע דרך כביש 35, מצומת ברכיה דרך צומת גבעתי או פלוגות. הנוסעים מדרום לצפון מתבקשים לנסות לנסוע מצומת גיבים לכיוון מכלללת ספיר.

מוקדם יותר היום נמסר מרשות הטבע והגנים כי מאות אלפי ישראלים הגיעו לאתרי השמורות והגנים הלאומיים. ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות, אודי ברזילי, מסר כי מתחילת החג פקדו את האתרים השונים ברחבי הארץ כ-750 אלף מבקרים. ברזילי הוסיף כי השנה חלה גם עלייה שבין 10% ל-15% במספר המבקרים.

לדברי ברזילי, המשבר הכלכלי לא נתן את אותותיו בכל הקשור להגעת הישראלים לשמורות הטבע: "נסעתי הבוקר על כביש התענכים ואפשר היה לראות את התנועה הרבה שזורמת לאתרים השונים בצפון. הציבור אוהב מאוד לטייל ולמרות החשש הכלכלי, נראה שיותר זול לטייל בארץ. לא ראיתי כבר הרבה זמן תנועה כזאת אל הטבע".

ברשות הטבע והגנים מציינים כי האזור הפופולרי ביותר השנה הוא אגמון החולה שאליו מגיעות משפחות רבות כדי לחזות בפריחת הנופרים ובהדמייה תלת מימדית של נדידת הציפורים. תנועה ערה במיוחד נרשמת גם בגן הלאומי בקיסריה ובגן הלאומי עין חמד, שבו ניתן לחזות בזרימת מים.

בניגוד לשנים קודמות, נראה כי עם ישראל החל להתייחס ברצינות לשמירה על ניקיון האתרים. ברשות הטבע והגנים מחלקים למבקרים שקיות, שמסייעות בסילוק האשפה. עוד נמסר מהרשות כי המטיילים מבקשים להישמע להוראות, להימנע מיציאה לטיולים ללא מפה, להצטייד בציוד נדרש לטיולים ולהיזהר מדליקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully