וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר שמשון שושני מונה למנכ"ל משרד החינוך

נעמה טלמור

12.4.2009 / 11:09

שושני כיהן בעבר כמנכ"ל המשרד, תחת השרים יצחק נבון, שולמית אלוני ואמנון רובינשטיין. סער: "מקצועיותו חיונית להצלחת המערכת"

שר החינוך גדעון סער מינה היום (ראשון) את ד"ר שמשון שושני למנכ"ל משרד החינוך. שושני יחליף בתפקיד את שלומית עמיחי. "אני מברך על היעתרותו של ד"ר שושני לפנייתי", אמר סער. "אני רואה בו שותף למשימה הלאומית לחולל את התפנית הנדרשת במערכת החינוך. אני בטוח שמקצועיותו הרבה של ד"ר שושני חיונית להצלחת המערכת בהתמודדותה עם האתגרים שעומדים בפניה".

זוהי כהונתו השלישית של שושני בתפקיד. הוא שימש מנכ"ל המשרד בשנים 1986-89, בעת כהונתו של הנשיא לשעבר יצחק נבון כשר החינוך, ושנים 1993-92 תחת השרים שולמית אלוני ופרופ' אמנון רובינשטיין.

שושני כיהן בתפקידים בכירים נוספים במערכת החינוך, ביניהם כשומף להקמת מנח"י - מנהלת חינוך ירושלים, המהווה דגם ראשוני וייחודי של מינהל עירוני ומשרד ממשלת. כמו כן, עמד בראש ועדה שתקצבה את בתי הספר היסודיים באופן דיפרנציאלי לפי מעמדם הסוציואקונומי של תלמידיהם.

שושני (יליד 1937) החל את דרכו כמורה בגבעתיים. בהמשך כיהן כמנהל המחלקה לבתי ספר על יסודיים במשרד החינוך ולאחר מכן למנהל מינהל החינוך, התרבות והנוער בעיריית תל אביב. הוא אף שימש כיו"ר אונסק"ו בישראל, יו"ר דירקטריון של יש יצחק בן-צבי, יו"ר הדירקטוריון של גימנסיה הרצליה, ובשניםה האחרונות כיהן כמנכ"ל ארגון תגלית הפועל לעלייתם של בני נוער יהודים מהתפוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully