וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדה נבלמה, 7 פעילי ימין נעצרו

יהושע בריינר ואיילה חננאל

12.4.2009 / 18:56

זמן קצר לאחר שמארגני עצרת הימין הודיעו כי אין בכוונתם לצעוד לגוש קטיף, פרצו מספר פעילי ימין את מחסומי המשטרה וניסו להיכנס לעזה. 22 פעילים עוכבו לחקירה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

המשטרה בלמה הערב (רביעי) את פעילי הימין,שניסו להיכנס לתחומי רצועת עזה במסגרת עצרת לציון פינוי גוש קטיף. זאת, למרות שמארגני העצרת הגיעו לסיכום עם המשטרה, לפיו המשתתפים לא יצאו מחוץ לתחומי העיר שדרות בתוך כך, שבעה פעילי ימין הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בקריית גת.

חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) מהאיחוד הלאומי ופעילת הימין דניאלה וייס, חתמו בצהרים על הצהרה שבה נמסר כי אין בכוונתם לקיים היום צעדה לעבר גוש קטיף. כ"ץ אמר כי "הלחץ של המשטרה הוא מיותר וההתארגנות היום נופחה מעבר לכל פרופורציה. אנחנו נחזור לעזה כגיבורים ולא עם הראש בקיר. עזה היא חלק מארץ ישראל. כשם שחזרנו לארץ אחרי 2,000 שנה, כך גם נחזור לבנות לא רק את גוש קטיף, אלא את העיר עזה".

מספר פעילי ימין זעמו על ההסדר שהגיעו ח"כ כ"ץ ופעילת הימין וייס עם המשטרה ובכוונתם לבצע את הצעדה כמתוכנן. אחד מהם אמר כי "אנחנו לא צריכים שום אישור מאף אחד כדי לצעוד ולבנות בארץ ישראל".

מוקדם יותר עיכבה משטרת שדרות לחקירה 12 פעילי ימין, בתוכם מספר קטינים, בחשד שהתכוונו לקחת חלק בצעדה. שלושה מהם נעצרו לאחר חקירה והיתר שוחררו. לדברי עורך דינם של חלק העצורים, עו"ד אריאל גרונר מארגון "חננו", "אי אפשר לעצור אדם על סמך מחשבותיו". הוא הוסיף כי נציגי המשטרה הציעו לשחרר חלק מהעצורים עם צו הרחקה מאזור הדרום אך אין בכוונתם להיענות להצעה.

"אנחנו לא בעד האירוע הזה"

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, אמר בתגובה לעצרת המתוכננת: "אנחנו לא בעד האירוע הזה אלא בעד שמירת החוק. מי שמעוניין להפגין בשדרות חייב לקבל רישיון מהמשטרה והדבר לא נעשה. כל ההתארגנות הזו מפרה את שלוות החג שלנו ומצריכה העסקה מיותרת של 3,000 שוטרים שהיו יכולים להיות מיועדים למשימות אחרות".

משטרת מרחב לכיש נערכה החל משעות הבוקר בכוחות גדולים כדי למנוע מפעילי ימין להגיע לגדר המערכת בגבול עם רצועת עזה. "מי שמגיע לשם, מסכן את עצמו לשווא וגם את מי שאמור לאבטח ואולי גם לחלץ אותו", אמר ניצב משנה דוד ביתן, מפקד מרחב לכיש של המשטרה. "כל הארוע הזה, העצרת, התהלוכה המתוכננת והמשך הפעילות בשדרות, נעשה ללא כל ניסיון לקבל רישיון להתכנסות או להפגנה. אנחנו מקווים שהארוע יעבור בשקט. בכל אופן, אנחנו נערכים לכל תרחיש", הוסיף.

המשטרה הקימה אוהל פיקוד בכניסה לשדרות והציבה בעיר ובסביבתה כוחות בהיקף רחב. בין היתר הגיעו לאזור יחידות פרשים ויחידות ממונעות ברכבי שטח, ניידות לחסימת צירים ועוד. בכבישי המרחב הוצבו מחסומים וכן גם בצירי התנועה, המובילים לאזור גדר המערכת.

"פגיעה בדמוקרטיה"

על פי מידע שמסרו מארגני ההפגנה, בכוונתם לקיים עצרת שבה יקראו לשוב להתיישבות בגוש קטיף ולנסות ליישם את הכוונה והרוח שבכוונתם להפיח במפגינים. פעיל הימין איתמר בן גביר, טען הבוקר, שבמהלך היממה שקדמה להערכות לעצרת, ניסתה המשטרה למנוע אותה ואף עצרה חלק מהמארגנים שלה. "שוטרים פרצו לאחת הישיבות שבה לומדים נערים, שחשודים אולי בקשר להתארגנות הזאת", הוא זעם, "מעצרי המנע האלה, הם פוליטיים לחלוטין. מדובר במעצרים לא חוקיים בעליל".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שוחח הבוקר עם עוזרו של ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז הדרום במשטרה, ואמר לו כי ייזום דיון מיוחד בכנסת בעניין פגיעתה של המשטרה בדמוקרטיה, אם לא ישוחרר כל מי שנעצר בחשד שתכנן להשתתף בצעדה של פעילי ימין לעבר מה שהיה בעבר גוש קטיף.

ואילו ברוך מרזל, בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר כי "על שר המשפטים יעקב נאמן להוכיח שהשלטון התחלף ולפטר לאלתר את המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן ואת יתר הבכירים בפרקליטות שמאפשרים לבצע פעולות בלתי חוקיות המזכירות את ההתנכלויות והרדיפות בתקופת גוש קטיף".

במקביל להפגנת פעילי הימין, יערכו מפוני גוש קטיף המתגוררים בישוב ניצן סיורים באתר 'מרכז הנצחת גוש קטיף' בישוב. מדריכים מטעם המפונים יספרו על המורשת שפותחה בחבל עזה על ידי המתיישבים ויספרו על תהליך ההתנתקות, האירועים בעקבותיו ומצבם של המפונים כיום. בין האורחים שיגיעו לניצן, אמור להגיע גם חבר הכנסת דניאל הרשקוביץ, יושב ראש ועדת הכנסת לטיפול במפוני גוש קטיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully