וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן הכשירה את רשת הטרור במצרים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.4.2009 / 20:23

לפי בכיר מצרי, משמרות המהפיכה היו מעורבות באימונו של פעיל חיזבאללה שנעצר במדינה. מאמר מערכת במצרים: "נסראללה טרוריסט"

עיתון "אל-ג'רידה" הכוויתי דיווח היום (ראשון) מפי גורם ביטחוני מצרי, כי משמרות המהפכה של אירן הן אלו שפיקחו על הכשרתו של החשוד המרכזי בפרשה, פעיל חיזבאללה הלבנוני סאמי שיהאב. בנוסף נמסר כי מספר עצורים אמרו בחקירתם במצרים כי קצין בכיר במחלקת המודיעין של חיזבאללה הוא זה שהפעיל את ההתארגנות שנחשפה לפני ימים ספורים.

העיתון דיווח עוד כי הבכיר, מוחמד קבלאן, המכונה גם "מחמוד" שהה במצרים בין השנים 2007-2008, הכשיר פעילים וגייס אותם. יחד עם זאת, דווח כי שב ללבנון בטרם ההתארגנות נחשפה. הגורם המצרי מסר עוד כי איש חיזבאללה נוסף - מוחמד יוסוף מנסור, המכונה אבו יוסוף, שימש כאחד ממפקדי ההתארגנות שנתפסה.

גורם מצרי רשמי מסר לעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" כי נאומו של נסראללה, בו הודה כי החשוד הראשי סאמי שיהאב הוא פעיל חיזבאללה שפעל במצרים, מכניס אותו אל מעגל הנאשמים "משום שהוא המסית והאחראי למימון התארגנות הטרור". המקור הבכיר הגדיל ואמר כי נסראללה הינו "שותף לפשע" משום שחדר לשטח מצרים ועשה בו שימוש כדי לעבור על החוק המצרי.

"כרגע נערכות חקירות עם חברי החוליה של אנשי חיזבאללה המעורבים בתכנון הפיגועים שהיה אמור להתבצע בהתאם להוראתו של נסראללה", הוסיף הבכיר. לדבריו, הודאותיהם של חברי החוליה שנחקרו "חושפות את שקריו של נסראללה ומחזקות את האמת לפיה הם תכננו לבצע פיגוע שמטרתו להפר את השקט הביטחוני במצרים".

רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה כי חברי פרלמנט ואנשי משפט מצרים קראו להוציא צו מעצר נגד מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה. זאת לאחר שהשלטונות המצרים עצרו חולייה שמונה 49 חברי חיזבאללה שתכננו לבצע פיגועים במצרים "ולזעזע את היציבות במדינה".

"נסראללה ואל-קאעדה משרתים אדון אחד"

במאמר מערכת ביומון המצרי "אל-גומהוריה" תוקף הפובליציסט מוחמד עלי איברהים את נסראללה באמרו כי מזכ"ל חיזבאללה לא יצליח לפגוע בשלטון החוק במצרים כפי שהוא עושה בלבנון. "מי שהורג את בני עמו ולועג למוסדות המשפטיים והרשמיים בלבנון, אין זה מוזר כשהוא לועג לתובע הכללי המצרי (שהחליט להעמיד לדין את חולית הטרור של חיזבאללה – נ.י). נסראללה אינו יודע את ערך החוק ואת כוחו משום שהוא מפר חוק. הוא אינו יכול לכבד את מוסדות החוק כשהוא אינו מקבל אותם".

כותב המאמר מזהיר את נסראללה פן יפגע במצרים ומבהיר לו: "לא נסכים שהטרור יגיע לסיני באמתלות שונות (...). אתה וכנופייתך טרוריסטים, יא שייח', ובקרוב תדע את שאר הפרטים על החוליה שנתפסה מארגונך הטרוריסטי". הכותב לועג לנסראללה שטען בנאומו שחיזבאללה אינו מחזיק באותה אידיאולוגיה של ארגון אל-קאעדה: "זוהי הפעם הראשונה שאנו שומעים שלטרור יש אידיאולוגיה. (...) אתה ואל-קאעדה משרתים אדון אחד, כל אחד בשיטותיו".

(פרסום ראשון: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully