וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה עצרה מארגני הצעדה לגוש קטיף"

יהושע בריינר

12.4.2009 / 1:07

מאות פעילי ימין מתכננים לצעוד היום לכיוון גוש קטיף. המשטרה מנסה למנוע את התוכנית, ועצרה 3 ממארגני העצרת. "אלו מעצרים פוליטיים"

משטרת המחוז הדרומי נערכת הבוקר (ראשון) לסכל ניסיונות אפשריים של פעילי ימין להגיע לגדר המערכת בגבול עם רצועת עזה במטרה לנסות ולהיכנס למה שהיה בעבר גוש קטיף. ככל הנראה, המשטרה תאפשר לפעילים לקיים עצרת בשדרות אך תמנע ניסיונות להופכה לצעדת מחאה לכיוון הרצועה. כבר עתה התמקמו כוחות גדולים באזור הכניסה לשדרות והמשטרה נערכת גם בצירי תנועה המובילים לאזור. מהמשטרה נמסר כי למפגינים אין רישיון לקיים צעדה.

אמש עצרה המשטרה לחקירה שלושה מתנחלים משבות רחל שבשומרון ומקריית ארבע, בחשד כי עמדו מאחורי תוכנית לבצע מחר צעדת המונים לכיוון גוש קטיף. לטענת המתנחלים, מדובר במעצרים פוליטיים שלא ימנעו ממאות האנשים להגיע היום לצעדה המתוכננת.

העצרת אמורה להתחיל בשעה 12:00 בכנס בשדרות בהשתתפות הרב הראשי של חברון דב ליאור וחברי כנסת מהאיחוד הלאומי. בתום העצרת מתוכננת צעדה לכיוון אזור גוש קטיף. על פי התכנונים, מתכוונים הפעילים להקים מאחזים בסמוך לגדר המערכת מתוך כוונה להקים מחדש את היישוב היהודי בחבל עזה. לטענת פעילי הימין, במהלך השבוע האחרון ניסו גורמים במשטרה לשכנע את הרב ליאור לא לקיים את הצעדה.

בין היתר עצרה המשטרה בשבות רחל את מאיר ברטלר, פעיל ימין מוכר שקיבל במהלך השנה האחרונה צו הרחקה מינהלי למשך חצי שנה מיהודה ושומרון. ברטלר הוא אחד ממנהיגי תנועת נוער למען ארץ ישראל. בנוסף נעצר גם ירון כלאב בן 19. גם כלאב קיבל בשנה האחרונה צו הרחקה מנהלי מאיו"ש, צו שהסתיים לפני מספר חודשים. בקריית ארבע עצרה המשטרה את אריה דיוויס, בן 24.

"פגיעה קשה בדמוקרטיה"

"לצערנו כבר מסוף השבוע שעבר החלו ניסיונות של המשטרה לעצור את העצרת", אומר פעיל הימין יוסף דרשן, ממארגני הצעדה. "אלו ניסיונות להשתיק את קול הציבור שדורש לחזור לגוש קטיף. דבר לא יוכל למנוע את המהלך ההכרחי והמתבקש הזה, שהעם תומך בו באופן מוצהר. הציבור מאס מדרך הנסיגות ואנו דורשים מהממשלה החדשה שתבצע את הצעד הזה".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר הלילה כי מעצרי המשטרה הם "פגיעה קשה בדמוקרטיה". לדבריו, "מעולם לא שמענו שמתפרעי ניעלין נעצרו במעצרי מנע. זהו המשך ישיר לאיוולת של הגירוש מגוש קטיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully