וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "האו"ם משגר מסר ברור לצ' קוריאה"

12.4.2009 / 0:32

החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם ויפן הגיעו להסכמה על גינוי חריף של צפון קוריאה עקב שיגור טיל ארוך טווח השבוע

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם ויפן ניסחו אמש (שבת) טיוטה המגנה את הניסוי שביצעה השבוע צפון קוריאה בטיל ארוך טווח. על פי נוסח הטיוטה, צפון קוריאה הפרה החלטה קודמת של המועצה, האוסרת על פיוניאנג לבצע ניסויים בטילים בליסטיים וגרעיניים. הטיוטה שהופצה בקרב תשע החברות הנוספות של המועצה קוראת לאו"ם לאכוף את הסנקציות הקיימות על צפון קוריאה ותובעת שלא יבוצעו עוד שיגורים."אנחנו סבורים שהטקסט הזה משגר מסר ברור", אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס.

אובמה: "איום על הביטחון העולמי"

המועצה המונה 15 חברות נפגשה מוקדם יותר בדלתיים סגורות כדי לדון בהצעת ההחלטה. נשיא המועצה הנוכחי, שגריר מקסיקו קלוד הלר, אמר כי ההצעה תובא להצבעה ביום שני. דיפלומטים במועצה אמרו כי אישור ההצעה הוא כמעט ודאי, לאחר שארצות הברית, סין, יפן, בריטניה, צרפת ורוסיה הגיעו להסכמה על הנוסח.

צפון קוריאה שיגרה ביום ראשון טיל ארוך טווח. מקורות יפניים טענו כי הטיל עבר מעל יפן ולאחר מכן נפל לתוך האוקיינוס השקט. נשיא ארה"ב ברק אובמה הגיב בזעם לשיגור הטיל ואמר כי הוא מהווה הפרה בוטה של החלטות האו"ם ואיום על הביטחון באזור ובעולם. עוד אמר אובמה כי צפון קוריאה מבודדת עצמה עוד יותר מהקהילה העולמית. לדבריו, ארה"ב תמשיך לפעול לפירוקה של צפון קוריאה מגרעין וקרא למדינה הקומוניסטית להימנע מפעולות מתגרות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully