וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 7 שנים: מת הפצוע האחרון בפיגוע במצה

קובי מנדל

11.4.2009 / 20:55

שמעון שירן, בן 57, נפצע בפיגוע בחיפה בו נהרגה גם בתו בת ה-17. בנו: "בחברה שלנו מקדשים את המתים והפצועים הופכים לשוליים"

שבע שנים לאחר שנפצע בפיגוע במסעדת מצה מת היום (שבת) מפצעיו שמעון שירן, בן 57 מחיפה, ובכך הפך להרוג ה-16 בפיגוע. שירן בילה במסעדה במהלך הפסח יחד עם רעייתו ובתו עדי בת ה-17 שנהרגה גם היא. מאז פציעתו הוא אושפז בבתי חולים שונים. הוא יובא למנוחות בחלקת כל הקדושים בה טמונים חללי הפיגועים, בכפר סמיר בחיפה. מחר יצוין יום השנה השביעי לפיגוע.

בנו אייל, בן 30, סיפר לוואלה! חדשות כי לפני הפיגוע היה אביו הבעלים של חברה לתכנון מכונות בחיפה. לאחר שנפצע אושפז ללא הכרה במשך שלושה חודשים בבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא שב להכרה ואושפז חצי שנה בבית לווינשטיין. בני המשפחה שוחחו איתו ותיארו בפניו את נסיבות פציעתו. "לא ברור אם הוא הבין, אבל הוא הגיב בבכי", סיפר הבן. שירן סבל מפגיעה מוחית קשה אך באותה תקופה עוד הלך ואכל בכוחות עצמו. לאחר מכן הדרדר מצבו עד שנפטר מפצעיו בבית החולים רמב"ם.

לדברי הבן, אמו החלימה וחזרה לתפקד. "יש בעיה מהותית בחברה הישראלית המקדשת את המתים אך שוכחת את מאבק הפצועים להחלמה ואת הצורך לפעול למענם. הפצועים הופכים למשהו שולי בתודעת הציבור". שירן הוסיף כי "צריך לעשות הכל כדי להמשיך ולהידבר עם הפלסטינים. חשבתי את זה לפני הפיגוע ואני חושב את זה גם עכשיו".

הלוויתו של שירן תצא מחר שבעה 14:30 משער ברוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully