וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיראטים בסומליה לא מפחדים מצבא ארה"ב

10.4.2009 / 14:36

הקפטן האמריקאי ריצ'רד פיליפס מוחזק כבן ערובה בידי הפיראטים בסומליה שמאיימים כי יילחמו אם יותקפו על ידי ספינות הצי

הפיראטים הסומלים שלקחו כבן ערובה את קפטן ספינה אמריקאית הודיעו כי בכוונתם להילחם אם יותקפו על ידי כוחות הצי האמריקאי. "אנו לא מפחדים מהאמריקאים, ונגן על עצמנו אם נותקף", אמר אחד הפיראטים לסוכנות הידיעות רויטרס באמצעות טלפון לוויני. קבוצת הפיראטים מחזיקה בים ההודי קפטן הספינה ריצ'רד פיליפס.

ארבעה פיראטים מחזיקים בפיליפס מאז יום רביעי לאחר ניסיון כושל לחטוף ספינה במשקל 17,000 טונות ששטה במרחק כמה מאות קילומטרים מחופי סומליה. בספינת ההצלה, שבה נמצאים הפיראטים ופיליפס, אזל הדלק, וקבוצות פיראטים נוספות מהססות להתקרב ולעזור להם מחשש להיתקל בספינות הצי האמריקאיות שנמצאות בקרבת מקום.

הערכות הן כי הפיראטים ישחררו את פיליפס בתמורה להבטחה למעבר חופשי מצד ארצות הברית. פיליפס הינו רק אחד מ-270 בני ערובה שמוחזקים על ידי הפיראטים הסומלים, בנוסף הם מחזיקים ב-18 כלי שיט שעליהם השתלטו סמוך לחופי סומליה, מתוכם 5 כלי שיט בסוף השבוע האחרון. תשומת הלב האמריקנית הופנתה לכיוון חופי סומליה מכיוון שפיליפס הינו האזרח האמריקאי הראשון שנלקח בשבי, והעובדה שצוותו של פיליפס הצליח להבריח את הפיראטים ולמנוע את חטיפת הספינה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיראטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully