וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: 289 הרוגי רעש האדמה הובאו למנוחות

קובי מנדל ורויטרס

10.4.2009 / 11:49

ההלוויה להרוגי רעידת האדמה נערכה בל'אקווילה בהשתתפות למעלה מ-2,000 אבלים. יום אבל לאומי הוכרז באיטליה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

באיטליה נערכה הבוקר (שישי) הלוויה ל-289 ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה את מרכז המדינה ביום שני. ההלוויה נערכה בעיר ל'אקווילה, שספגה את הנזק הכבד ביותר ברעידת האדמה. יותר מ-2,000 איש היו צפויים להשתתף בטקס שנוהל על ידי הכומר השני בדרגתו בוותיקן, הקרדינל טרסיסיו ברטונה.

ממשלת איטליה הכריזה על יום אבל לאומי, הדגלים ברחבי המדינה הורדו לחצי התורן ועסקים רבים נסגרו לקראת ההלוויה. "אנו מודים לאנשים באברוצו על רצינותם, תרבותם ודרך התמודדותם המכובדת עם האסון", אמר ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. "היום, באנו להעניק כבוד למתיהם, שהם גם מתינו".

תשומת הלב מופנית עכשיו לבנייתו מחדש של האזור. הנזק שנגרם על ידי רעידת האדמה מוערך בכשלושה מיליארדי דולרים. איטליה עתידה לקבל 500 מיליון דולר מקרן האיחוד האירופי לצורך התיקונים.

"תנחומים גם ממדינות ערב"

הלווייתו של חוסיין חמאדה, הסטודנט הישראלי שנהרג ברעידת האדמה התקיימה בצהריים בכפרו כאבול. דודו של חוסיין מוחמד קאנדיל אמר לוואלה! חדשות כי מאז שנודע על היעדרות יקירם קיבלה המשפחה מאות פניות של מנחמים מכל העולם רובם מאנשים לא מוכרים. לדבריו, בין המנחמים גם כאלה ממדינות ערב ומאמריקה.

הוא הוסיף, כי כבר אמש קיימה מועצת הכפר כאבול ישיבת הכנה לקראת ההלוויה וגויסו אוטובוסים להסיע אנשים מהכניסה לכפר. קאנדיל אמר כי "פנו אלינו גם מהמגזר היהודי ומכל אדם ששמע על היעדרות חוסיין. חוסיין הוא הבן שלנו אך הוא גם בנה של המדינה והיא הייתה חייבת להחזירו. עובדי משרד החוץ סייעו כמה שאפשר ואנחנו רוצים להודות להם ולכל המדינה שהייתה עימנו". חוסיין הותיר הורים שני אחים ואחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully