וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אליהו: שחרור מחבלים יביא חטיפת חיילים

אריאל קריל

9.4.2009 / 20:13

הרב הראשי לשעבר התייחס לעסקת שליט וטען כי "אם הוא אדם חשוב - יש לקיים עסקה" והמליץ על פעולה צבאית. "זה כוחנו, לא מו"מ"

"זה ילמד אותם לחטוף עוד אחד" – כך הגיב הרב מרדכי אליהו, הרב הראשי לשעבר וממנהיגי היהדות הדתית לאומית, כשנשאל ערב החג האם מותר לשחרר מאות מחבלים תמורת החייל השבוי גלעד שליט. בראיון נדיר שהעניק לאתר האינטרנט "מים", אמר אליהו: "אם הוא אדם חשוב - כן, אם הוא חשוב כל כך הרבה, אז כדאי, אם לא - לא. אבל אני הייתי ממליץ שייכנסו לעזה וישחררו אותו. זה הכוח שלנו, לא משא ומתן".

הרב אליהו הוסיף והמליץ לממשלה החדשה "שלא יחשבו לעשות שלום עם חמאס, או עם פלג אחר מהאלה". לדבריו, "'אשר פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר'. אסור לעשות הסכם איתם בשום פנים ואופן, כי הם, אין בהם אמונה. הם ינצלו את השלום בשביל להתחמש יותר ויותר וזה רע מאוד".

בתשובה לשאלה מה על הממשלה החדשה לעשות, אמר הרב: "קודם כל, להוסיף תקציב לישיבות. אם תומכים בישיבות... בשמיים עוזרים לתקציב של המדינה. אם מצמצמים תקציב של הישיבות - אז גם תקציב של המדינה מצטמצם".

אליהו התייחס בראיון לחיילים שסיפרו על אישה – אותה תיארו כרחל אמנו – שהצילה אותם במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. "הרבה חיילים בעזה הודו ואמרו שראו אישה אחת באה להציל אותם: אל תיכנסו לחדר הזה - חדר מוקשים, אל תיכנסו לפה, אל תלכו לפה. רחל זה אמא, מאמא אפשר לבקש כל דבר, לא מתביישים ממנה". כנשאל האם רחל לובשת דמות בשר ודם ומסתובבת בעולם, השיב הרב בשלילה והבהיר כי "זה ברוח".

כשנשאל האם אישה יכולה לשמש כחברת כנסת, ענה הרב: "דבורה אישה נביאה, אשת לפידות. אז לפעמים יש אישה שהיא יכולה הרבה מאוד לעזור. אז אישה היום יכולה להיות חברת כנסת".

סייע בהכנת הכתבה: עינב שיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully