וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: יש חוליות חיזבאללה גם בסודן ועזה

אופק עיני

9.4.2009 / 19:43

הוארך מעצרם של חברי "חוליית חיזבאללה" שלדברי המצרים תכננה לפגוע בביטחון מצרים. בחיזבאללה הכחישו את ההאשמות

התובע הכללי המצרי, עבד-אלמג'יד מחמוד, הודיע היום (חמישי) כי מעצרם של 49 חברי חוליית חיזבאללה העצורים במצרים הוארך ב-15 ימים. מחמוד פירט כי החוליה היא אחת משלוש שהופעלו על-ידי חיזבאללה באזור, והבהיר כי חוליות מסוג זה פועלות גם בסודן וגם ברצועת עזה. מקור בפרקליטות המצרית סיפר לעיתון "אל-עאם" כי ה-49 מואשמים ב"השתייכות לארגון מאבק סודי, ניסיון להפצת השיעה, הכנת ותכנון פעולות הפוגעות בביטחון מצרים, נשיאת חומרי נפץ וזיוף של מסמכים רשמיים". המקור הוסיף כי הכוחות המצריים פשטו היום על המקומות בהם חיו הנאשמים.

בתגובה להאשמות, לפיהן חיזבאללה תכנן לפגוע בביטחון מצרים, פירסם אתמול הארגון כרוז ובו הכחשה מוחלטת של ההאשמות. כך דווח באתר האינטרנט הערבי "מוחיט".

בכרוז צוין כי חיזבאללה ניסה ליצור קשר עם השלטונות מצרים על מנת לברר את הנושא ולהבין בין היתר מיהם הנאשמים ומהי ההאשמה נגדם, אך הם לא השיבו לארגון. בחיזבאללה הוסיפו כי "אם תוכח האשמה של הימצאות חולייה השייכת לחיזבאללה שפעלה בתוך מצרים, הרי שיש הסכם הסגרה בין מצרים ולבנון, ולכן עליהם לעמוד לדין בפני בתי המשפט בלבנון".

מוקדם יותר דווח, כי מי שהעביר את הפקודה לביצוע הפיגועים היה נסראללה עצמו, בעת נאומו לרגל חג העשורא בחודש ינואר האחרון. לדברי כוחות הביטחון המצריים, במהלך הנאום, ששודר בשידור ישיר ברשת "אל-ג'זירה", אמר נסראללה את מילות הקוד "הכוחות המזוינים המצרים" וכך ניתן למחבלים אישור לצאת לפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully