וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI הצטרף למו"מ עם הפיראטים הסומלים

9.4.2009 / 17:41

קברניט של ספינת משא אמריקאית נחטף בעת ניסיון השתלטות כושל של פיראטים על ספינתו. הבולשת הצטרפה למאמצים להביא לשחרורו

(עריכת וידאו: איילת שולמן)

צוות משא ומתן של האף.בי.איי עוזר לחיל הים האמריקאי לשחרר את קברניט ספינת המשא שהותקפה אתמול (רביעי) על ידי פיראטים סומלים – כך מסר דובר של הבולשת הפדרלית של ארצות הברית. כנופיה חמושה ניסתה לחטוף את הספינה אבל 20 אנשי הצוות הצליחו להשתלט עליה מחדש בעימות שאירע בלב האוקיינוס ההודי.

נכון לשעה זו, ארבעה מחברי הכנופייה מחזיקים בקברניט כבן ערובה על גבי אחת מסירות ההצלה של הספינה ואנשי הצוות מנהלים עימם משא ומתן על מנת להביא לשחרורו. מוקדם יותר היום הגיעה לזירה משחתת של החיל הים האמריקאי במטרה לעזור במשא ומתן.

"הדאגה הראשונה שלנו היא לשלומו של בקברניט ובהתקשרויות האחרונות שהיו לנו עם אנשי הספינה הבנו שהוא לא נפגע", אמר בי. ג'יי. טיילור, דובר "מרק ליין", החברה דנית שמפעילה את הספינה. ואילו אחד הפיראטים בסירת ההצלה אמר בשיחה עם רויטרס דרך טלפון לווייני: "אנחנו מוקפים בספינות מלחמה ואין לנו זמן לדבר. בבקשה תתפללו למעננו".

הפיראטים שפועלים מול חופי סומליה חטפו כחמש ספינות בשבוע האחרון. מדובר בזינוק חד במספר החטיפות, ששם ללעג את המאמצים הבינלאומיים להביא סוף לתופעה, הכוללים כוח שיטור ימי של ספינות מלחמה מאירופה, ארה"ב, סין, יפן ומדינות אחרות. בשנה שעברה תפסו הפיראטים עשרות ספינות, לקחו מאות מלחים בני ערובה והרוויחו מילוני דולרים בדמי כופר, ובכך הפכו את נתיבי הסחר במפרץ עדן למסוכנים ביותר. בעקבות כך, חברות רבות החלו לשנע סחורות מסביב לדרום אפריקה במקום דרך מפרץ סואץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully