וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: סיכלנו פיגוע ענק של חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2009 / 9:59

כוחות הביטחון של מצרים חשפו התארגנות של 49 אנשי חיזבאללה שתיכננו לבצע פיגועים באתרי תיירות ברחבי המדינה. חלקם עסקו גם בהברחות נשק לרצועה. הוראות ההפעלה הגיעו ישירות מנסראללה

כוחות הביטחון של מצרים סיכלו פיגוע גדול שחיזבאללה תכנן לבצע בשטחה - כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון המצרי "אל-אהראם". התובע הכללי במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, מסר כי נחשפה התארגנות טרור המונה 49 אנשי חיזבאללה שתכננו לבצע פיגועים באתרי תיירות במספר אזורים ברחבי מצרים.

לדברי כוחות הביטחון המצרים, מי שהעביר את הפקודה לביצוע הפיגוע היה מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעת נאומו לרגל חג העשורא בחודש ינואר האחרון. לדבריהם, במהלך הנאום, ששודר בשידור ישיר ברשת "אל-ג'זירה", אמר נסראללה את מילות הקוד "הכוחות המזוינים המצרים" וכך ניתן למחבלים אישור לצאת לפעולה.

לפי הדיווח, חברי ההתארגנות פעלו במספר אזורים, ביניהם בגבול הפלסטיני-מצרי וחצי האי סיני. לצורך כך הם שכרו דירות באזור תעלת סואץ וערכו תצפיות על הספינות הנעות בה. בנוסף, הם תצפתו לעבר אזורי התיירות בצפון ובדרום סיני. החקירה העלתה עוד כי ההתארגנות נעזרה בגורמים עבריינים שסיפקו לה דרכונים מזויפים, בעזרתם יצאו מהמדינה והתאמנו.

העיתון מדווח עוד כי מבין 49 חברי ההתארגנות של חיזבאללה גם אזרחים לבנונים, סורים, פלסטינים, סודנים ומצרים. בנוסף נתפסו גם שני עובדי רשת לוויין אירנית בחשד למעורבות בתכנון, "דבר המעיד על מעורבות השלטונות האירנים במעשה", מסר בכיר מצרי לעיתון. בידי חברי ההתארגנות נתפסו כלי נשק, מכוניות וחומרי נפץ.

גם הברחות נשק לרצועה

בתוך כך, העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח כי בין העצורים ישנם גם לבנוני ושני פלסטינים תושבי לבנון, החשודים כי העבירו נשק מסודן, דרך מצרים, לידי חמאס ברצועת עזה.

מקורות ביטחוניים מצרים מסרו לעיתון כי "את ההתארגנות מנהיג אדם בשם סאמי שיהאב, שנכנס למצרים בעזרת דרכון מזויף". לפי הדיווח, שיהאב ועוד שני החושדים הנוספים פעלו להפצת השיעה והרעיונות של חיזבאללה. זאת בנוסף לכך שיצרו קשר עם בדואים תושבי סיני כדי להשיג נשק ולהבריחו לעזה. עוד נמסר כי ההברחות בוצעו דרך מנהרות בין רפיח המצרית לרפיח פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully