וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקדמים בברכה את היד שהושטה לנו"

9.4.2009 / 6:00

בתגובה לדבריה של מזכירת המדינה האמריקאית כי ארה"ב החליטה לשנות את מדיניותה כלפי אירן ולהזמין אותה לשיחות ישירות בנוגע לתכנית הגרעין, אמר אחמדינג'ד כי ארצו תשמח לדבר עם אובמה "אם יהיה הגון"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיב לפנות בוקר (חמישי) להודעה הרשמית של ארצות הברית לפיה בכוונתה לנהל שיחות ישירות עם אירן. " נשמח לדבר עם ברק אובמה", אמר אחמדינג'ד. "אך רק במידה והוא יוכיח כי הוא הגון". לדבריו, "האומה האירנית מקדמת בברכה את היד שהושטה לה, אך רק אם היא תהיה באמת ובתמים מבוססת על יושר, צדק וכבוד, אבל, אם חס וחלילה, היד המושטת אינה הוגנת, היא תפגוש באותה תגובה שבה הגיבה איראן לנשיא הקודם ג'ורג' בוש", הזהיר אחמדינג'אד.

הודעתו של נשיא אירן הגיעה כאמור בתגובה לדבריה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מיום רביעי. קלינטון הודיעה כי בכוונת ארצות הברית להשתתף בשיחות ישירות עם אירן. "ברור שאנחנו מאמינים שניסיון זהיר להגיע להסדר עם אירן בנוגע למספר נושאים המשפיעים על האינטרסים שלנו ושל העולם הוא דבר רצוי", אמרה. לדבריה, "אין דבר חשוב יותר מניסיון לשכנע את אירן לזנוח את תכנית הנשק הגרעיני שלה".

מוקדם יותר באותו יום, הודיעו נציגי שש המעצמות הגדולות: ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, גרמניה ואנגליה, על כוונתן להזמין את אירן להשתתף בשיחות הבינלאומיות בניסיון למצוא פיתרון דיפלומטי משותף בנושא תוכנית הגרעין של אירן. בהצהרה נאמר כי האחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולנה ייתבקש להזמין את טהרן לשיחות על מנת "למצוא פיתרון דיפלומטי לנושא קריטי זה".

נכונותה של ארצות הברית להשתתף בשיחות מסוג זה מהווה שינוי מהותי במדיניותה. בעבר סירבה ארה"ב לדבר ישירות עם אירן בנושא תוכנית הגרעין שלה בטרם תוותר אירן על תוכנית העשרת האורניום שלה. "אנחנו מאיצים באירן לנצל את ההזדמנות הזו ולהתדיין איתנו ברוח של כבוד הדדי", נמסר מנציגי שש המעצמות. החלטה זו של שש המעצמות הושגה יום לפני הכרזתו הצפויה של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שארצו הצליחה לפתח טכנולוגיית להפקת דלק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully