וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"פד" ירחיב הסיוע ל-AIG

סוכנויות הידיעות

8.4.2009 / 17:37

הבנק הפדרלי של ארה"ב יעביר 5 מיליארד נוספים לחברה ויתמוך בחברות אחרות בתחום ביטוח החיים שנקלעו לקשיים בעקבות המשבר

משרד האוצר האמריקאי מתכנן להרחיב את תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) כך שתכלול גם סיוע לחברות ביטוח חיים, לפי דווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים המקורבים למשרד.

במקביל, דיווח "פייננשל טיימס" כי הבנק הפדרלי של ניו יורק מתכוון להעניק קו אשראי בסך 5 מיליארד דולר לחטיבת החכרת המטוסים של ענקית הביטוח AIG, במטרה לסייע לה למכור את החטיבה.

לפי ה"ג'ורנל", בימים הקרובים יכריז משרד האוצר האמריקאי על זכאותן של חברות ביטוח חיים ששינו את מעמדן לחברות החזקות בנקאית או שבבעלות בנקי חיסכון, לקבל סיוע במסגרת TARP, אשר כבר הזרימה מאות מיליארדי דולרים למגזר הפיננסים מאז סוף השנה שעברה. הרחבת התוכנית הגיעה בעקבות בקשות סיוע של מספר חברות ביטוח חיים, בהם פרודנשל פייננשל, הרטפורד פייננשל סרוויסס ולינקולן נשיונל קורפ.

לפי הדיווח, משרד האוצר טרם החליט לאילו חברות יסייע במסגרת הרחבת TARP. בחודשים האחרונים רכשו חברות ביטוח אחדות בנקים במטרה להשתתף בתוכניות הסיוע של הממשל למגזר הבנקאי. בינואר אישרו הרגולטורים בארה"ב את בקשותיהם של הרטפורד ולינקולן להפוך לחברות אחזקות בנקאיות, במסגרת ניסיונן לזכות בסיוע ממשלתי.

בעקבות הדיווח מזנקות מניותיהן של חברות הביטוח בוול סטריט, לאחר שאתמול נפלו בחדות. מניית הרטפורד מזנקת ב-33%. מניית לינקולן נוסקת ב-41.2%. מניית פרודנשל פייננשל מוסיפה 13%.

בתוך כך, דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס" כי הבנק הפדרלי של ניו יורק שוקל להרחיב את הסיוע לענקית הביטוח המולאמת AIG, אשר כבר זכתה ל-4 חבילות סיוע ממשלתיות בסך 180 מיליארד דולר, ולהעניק לחטיבת החכרת המטוסים של החברה קו אשראי בסך 5 מיליארד דולר.

לפי הדיווח, חטיבת IFLC של AIG והבנק הפדרלי עדיין מנהלים מגעים בנוגע לקו האשראי, אשר נועד לסייע לחברה לפתור את קשייה הפיננסיים של חטיבת החכרת המטוסים ולאפשר ל-AIG למכור אותה, במסגרת ניסיונה למכור את נכסיה הרווחיים כדי לגייס הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully