וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו אביה ודודה של המחבלת מצומת שוקת

רמי שני

8.4.2009 / 12:56

ביהמ"ש דחה את גרסת המשטרה וקבע כי קרוביה של בסמה אל נבארי לא ידעו על כוונותיה לבצע פיגוע. פרקליטתם: "הם נוקו מכל חשד"

בית משפט השלום בבאר שבע שחרר היום (רביעי) ממעצר את אביה ודודה של הנערה בסמה עוואד אל נבארי, שפתחה בסוף השבוע באש לעבר בסיס משמר הגבול בצומת שוקת שבדרום. המשטרה טענה בבקשת הארכת המעצר הראשונה כי בני משפחתה של הנערה ידעו על כוונותיה לבצע פיגוע ולא מנעו ממנה מלעשות זאת. בית המשפט קבע היום כי לא הוכח קשר בין הדברים ובשל כך הוחלט לשחרר את האב והדוד ממעצר. פרקליטתם של השניים, עו"ד אסתר בר ציון, אמרה כי "המשטרה לא הצליחה להוכיח נגדם שום דבר והם נוקו מכל חשד". עם זאת, במשטרה סבורים שייתכן ובני המשפחה יוזמנו למתן עדות נוספת לצורך השלמת החקירה.

בני משפחתה של הנערה שללו את האפשרות כי ביקשה לבצע פיגוע וטענו שגרסת המשטרה שקרית. "אנחנו לא יודעים מה קרה שם בדיוק, שמענו טענות שהיא החזיקה נשק. אין לנו מושג מאיפה היה לה אקדח ומה רצתה לעשות. אנחנו שומעים בעיקר שמועות ונחכה לתוצאות חקירת המשטרה בנושא". "קשה לנו להאמין שהאירוע הוא על רקע לאומני מסיבה פשוטה שהיא תלמידה בתיכון עם רקע משפחתי יציב והיא חיה בתוך ישוב בעל איכות חיים", אמר אביה.

עם זאת, במערכת הביטחון משוכנעים כי המניע לאירוע היה לאומני וסומכים זאת על מכתבים שנמצאו בתיקה, ובהם כתבה: "שברצונה להפוך לשהידית" וכי מטרת הפיגוע הייתה "לנקום בכוחות הביטחון על המעשים שנעשו לפלסטינים ברצועת עזה, וביהודה ושומרון".

האירוע אירע בשבת האחרונה, סמוך לשעה 14:00, כאשר המחבלת התקרבה, כשברשותה אקדח, לעמדת הש"ג של בסיס משמר הגבול בצומת שוקת ופתחה בירי. שוטרי מג"ב השיבו באש והרגו אותה. איש מלבדה לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully