וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן עמי: לא עלה בדעתי שלא להכיר באחריות המיניסטריאלית

לירון מרוז

25.11.2001 / 20:45

השר לביטחון פנים לשעבר הגיב היום לראשונה על הביקורת שהוטחה בו לאחר הופעתו בוועדת אור: "לא באתי לטייח, אמרתי את האמת הקשה כפי שאני יודע אותה היום"

השר לביטחון פנים לשעבר, ח"כ שלמה בן עמי, הגיב היום לראשונה על הופעתו בשבוע שעבר בפני וועדת אור. "במבחן הקשה של הימים האחרונים נהגתי בשקיפות מירבית. לא העסיקו אותי שיקולים
טקטיים או שיקולים של יחסי ציבור", אמר בן עמי בכנס פעילים בקריית אתא.

בן עמי התייחס לביקורת הקשה שהוטחה בו ואמר: "לא באתי לטייח, למרוח ולטשטש, וגם לא באתי לעשות קמפיין פוליטי. גם במחיר ציבורי לא קל, אמרתי את האמת הקשה כפי שאני יודע אותה היום".

עיקר הביקורת כלפי בן עמי נגעה ליחסיו, כפי שצייר אותם, עם המשטרה. השר לביטחון פנים לשעבר טען, כי היה נתק בינו לבין הדרג הבכיר של המשטרה וכי לא היה מודע למהלכים רבים שהתבצעו בשטח, כמו ירי של צלפים כלפי מפגינים ערבים. בן עמי ניסה לתקן את הרושם באומרו, כי "אף שלכל ברור שהשר איננו המפקד המבצעי של המשטרה, האחריות המיניסטריאלית הכוללת, לטוב ולרע, היא אבן יסוד של הממשל הדמוקרטי, והיא עניין כה ברור מאליו שלרגע לא עלה בדעתי שלא להכיר בה".

במערכת הפוליטית בכלל ובמפלגת העבודה בפרט מייחסים חשיבות רבה למסקנות ועדת אור בנוגע לבן עמי ולראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הנחשבים למנהיגים פוטנציאליים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully