וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פסח: במערכת הביטחון מעלים כוננות

יהושע בריינר ואיילה חננאל

8.4.2009 / 13:44

לקראת ליל הסדר, הטיל צה"ל סגר מלא על השטחים, ונערך בכוחות מתוגברים לשמור על הסדר. שוטרים יתפרסו בריכוזי אוכלוסייה

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

במערכת הביטחון מעלים את רמת הכוננות לקראת ליל הסדר וחג הפסח. עיקר הכוננות תתרכז בגדה המערבית, שם צפויים כוחות הביטחון, בהם צה"ל וכוחות המשטרה, לאבטח בכוחות מתוגברים את המתנחלים וכן את אלפי המטיילים שצפויים להגיע לאזור במהלך החג.

כבר ביום ראשון בלילה הטיל צה"ל סגר מלא על השטחים כאשר כניסה לישראל תותר רק במקרים הומניטריים דחופים. במועצות האזוריות השונות מתוכננים בין היתר מספר אירועים במסגרת החג, ובצה"ל וביישובים מתכוונים לאבטח את האירועים בכוחות גדולים. כמו כן התבקשו הכוחות להגביר את הערנות מחשש לניסיונות פיגוע במתנחלים, כדוגמת הפיגוע בהתנחלות בת עין לפני כשבוע, אז נהרג נער בן 13 מחדירת מחבל ליישוב.

כמו כן מתכוננים בפיקוד מרכז לכמות גדולה של מטיילים שצפויים להגיע למסלולי הטיולים שבגדה, כאשר המטיילים מתבקשים לעדכן מראש את הצבא לגבי הדרכים בהם מתכוונים לצעוד. כמו כן מבקשים בצה"ל מהמטיילים לשים לב לשילוט לגבי כניסה לשטחי הרשות הפלסטינית ומזהירים בפני כניסה לשטחי A האסורים לכניסת ישראלים.

גם בפיקוד דרום מתכוננים לחג, בעיקר מחשש לפיגועים על גדר המערכת כנגד חיילי צה"ל. בתקופה האחרונה מזהים בצהל עלייה בניסיונות להנחת מטענים ולפגוע בסיורי צה"ל וחלק גדול מהחיילים באיזור צפויים לעשות את הסדר בבסיסים המקיפים את רצועת עזה.

כזכור, בפסח 2008 ביצע חמאס ביחד עם מספר ארגונים נוספים ניסיון פיגוע מתוחכם במעבר כרם שלום, כאשר מספר כלי רכב בהם משוריין וכן רכב צבאי הוסוו כרכבים של צה"ל ונכנסו לשטח המעבר בניסיון לבצע פיגוע חטיפת חייל. האירוע הסתיים עם מספר נפגעים וללא הרוגים. בעקבות החשש גם באוגדת עזה התבקשו הכוחות לשמור על ערנות מחשש לאירועים דומים.

גם במשטרה מעלים את הכוננות לקראת חג הפסח. הכוננות הגבוהה תימשך עד לאחר חול המועד וחזרת התלמידים לבתי הספר ותעודכן בהתאם להערכות מצב. שוטרים רבים יתפרסו ברחבי הארץ בריכוזי אוכלוסיה ומרכזי ערים, ויוקמו מחסומים ניידים בכניסות לערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully