וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי ימשיך להעיד בתחילת החודש הבא

עדי שמחוביץ

7.4.2009 / 21:20

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הפרקליטות וקבע כי עד המפתח בפרשת "מעטפות הכסף" יחזור לישראל במאי

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי הליך עדותו של איש העסקים משה טלנסקי, עד המפתח בפרשת "מעטפות הכסף", יימשך בחודש מאי. לפני כשבועיים הגישה פרקליטות המדינה בקשה מבית המשפט לקבוע תאריכים להמשך עדותו של טלנסקי, לאחר שעורכי דינו ז'ק חן ויהושע רזניק, הודיעו לפרקליטות על נכונותו לחזור לישראל ולהמשיך את הליך גביית העדות המוקדמת.

בעקבות בקשת פרקליטיו של טלנסקי, הגישו עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בקשה לבית המשפט לדחות את שמיעת העדות ולהימנע בשלב זה מקביעת תאריכים. בין היתר נימקו עורכי דינו של אולמרט את הבקשה בכך שאין דחיפות בקיום ההליך מאחר ומרשם כבר אינו מכהן כראש ממשלה. עוד נימקו עורכי הדין את הבקשה בכך שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, הודיע על הגשת כתב אישום נגד אולמרט בפרשה והזמנתו לשימוע ולכן אין להמשיך בהליכי עדות מוקדמת.

השופטים מוסיה ארד, יעקב צבן, ומשה סובל, החליטו היום כי אין מקום לדחות את הליך גביית העדות וקבעו כאמור כי הליך עדותו של טלנסקי, יימשך כאמור בחודש הבא. "העובדה כי המשיב 1 (אולמרט. ע.ש) חדל לכהן כראש ממשלה, אין בה כדי להביא לביטול הצורך בהשלמת ההליך", כתבו השופטים בהחלטתם והוסיפו כי ניתן לגבות עדות מוקדמת גם לאחר הגשת כתב אישום. "העד סירב להגיע להשלמת עדותו במועד הקודם שנקבע לצורך זה ורק כעבור חצי שנה שינה את דעתו. עובדה זו מחזקת את המסקנה כי קיים יסוד סביר להניח שאי אפשר יהיה לגבות את עדותו במהלך המשפט אם יוגש כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully