וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "תהליך השלום הגיע למבוי סתום"

פנחס וולף וגדעון צנטנר

7.4.2009 / 19:46

לאחר שהתנער מהבנות אנאפוליס, אמר שר החוץ כי שיחות השלום עם הפלסטינים הגיעו למבוי סתום. "יש נסיגה בתהליך השלום"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר אמש (שלישי) כי שיחות השלום עם הפלסטינים הגיעו ל"מבוי סתום", וישראל מעוניינת להעלות רעיונות חדשים בנושא. בכנס סיעת ישראל ביתנו שנערך בירושלים הוסיף ליברמן, כי "יש נסיגה בשיחות ואנו חייבים להבין ולהודות בכך שאנו במבוי סתום", אמר ליברמן והוסיף כי "אנו בהחלט מתכוונים להציג רעיונות חדשים".

ליברמן הוסיף ואמר כי "נכבד את כל ההתחייבות הקודמות של ממשלות ישראל והדבר כתוב גם בקווי היסוד של הממשלה. איני יכול לומר שאני ממפת הדרכים, אבל לפחות היה כיוון והוצגו עמדות של גופים שונים. היה ברור לי ההיגיון, שגם אם אתה לא מסכים עם עמדה מסוימת אתה יכול להבין אותה. אולם איני מבין את ההיגיון לוותר על כל אותם נכסים (הכוונה להבנות אנאפוליס - פ.ו), ולדלג ישר לסעיפים האחרונים – משא ומתן על הסדר הקבע ולוותר על כל דרישותינו מהצד השני".

לפני שבוע הכריז ליברמן כי "ממשלת ישראל לא מחויבת לתהליך אנאפוליס", את הדברים הללו אמר ליברמן בטקס חילופי השרים במשרד החוץ. לדברי ליברמן, "יש זילות גדולה למילה שלום. לא נקדם שלום בהכרזות. היו שתי ממשלות שעשו צעדים דרמטיים והגישו הצעות מרחיקות לכת. לא ראיתי שההתנתקות ואנאפוליס הביאו שלום. אלא להיפך".

התגובות בעולם לא איחרו לבוא ומנהיגי אירופה וארצות הברית הדגישו כי הבנות אנאפוליס מחייבות וכי יש לפעול לקידום רעיון שתי מדינות לשני עמים. אתמול שב והבטיח נשיא ארה"ב ברק אובמה בפני הפרלמנט הטורקי, כי הוא יפעל לקדם את פתרון שתי המדינות, כדי לסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. "הרשו לי להיות ברור: ארה"ב תומכת באופן חד משמעי בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון, כפי שהתחייבו הצדדים באנאפוליס", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully