וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יד המשטרה קלה על ההדק כשמדובר בערבי"

ניר יהב ואיילה חננאל

7.4.2009 / 17:50

הח"כים הערבים תקפו את המשטרה: "כל דבר שזז מהווה בעיני השוטרים סיכון ביטחוני". השר אהרונוביץ: "השוטרים פעלו בצורה מקצועית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"כוחות הביטחון הישראלים הרגו בצור באהר ילד פלסטיני בטענה שניסה לדרוס אותם. אני חושב שהיד של המשטרה קלה על ההדק כשמדובר בערבי, במיוחד בשטחים" – כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) בהתייחסו לאירוע שבו שוטר הרג פלסטיני שניסה לדרוס קבוצה של שוטרים, לאחר הריסת ביתו של המחבל חוסאם דוויאת.

"כל דבר שזז מהווה בעיני המשטרה סיכון ביטחוני", המשיך ח"כ אגברייה. "מיד יורים ומחסלים אותו. אני חושב שזו מדיניות כושלת ולצערי הרב בזמן האחרון אנחנו שומעים יותר ויותר התבטאויות מצד הימין שהופכים את הדברים האלה לחלק מהשגרה". לדבריו, על המשטרה להקים ועדת בדיקה חיצונית שתחקור את האירוע. "אני לא מאמין שמח"ש יבדוק את עצמו כמו שכתוב, משום שמדובר כאן בהרג של ילד חף מפשע שלכאורה ניסה לדרוס, אולם ברור לכל שזה לא ריאלי", הוסיף.

"יש צורך להרוס את בתי המחבלים"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה לוואלה! חדשות כי היא סבורה שהירי בנער הפלסטיני הוא חלק מענישה קולקטיבית כלפי הפלסטינים. "המשטרה מתנהגת לאזרחים הפלסטינים כאל אויבים. המשטרה הפכה להיות חלק מהסכסוך. השוטרים לא באמת הבחינו שהם תחת סכנה פיזית ממשית. השוטרים היו תחת השפעה של אווירה שנותנת לגיטימציה לענישה קולקטיבית נגד הפלסטינים. אם פלסטיני חשוד במעשה כלשהו, הורסים את הבית של ההורים שלו. ואם לגיטימי להרוס בית, אז כבר לגיטימי להרוג את החבר שלו או את השכן שלו".

לדברי ח"כ אגברייה, הירי בפלסטיני הוא אקט שיגרום לריחוק, לליבוי שנאה ורגשי נקמה ולניכור. "פעולות כאלו מרחיקות את השיח שאמור להיות בדו קיום. אם חושבים שבסופו של דבר צריך להגיע לשלום עם הפלסטינים, יש להפסיק לאלתר עם כל הפעולות שנקראות לכאורה 'הרתעה' שניסינו אותן במשך 40 שנה לא הועיל".

הבוקר נורה למוות איאד עוויסאת, בן 20, תושב הכפר ג'בל מוכבר שוטרים במהלך הריסת ביתו, בשכונת צור באהר, של המחבל שביצע את פיגוע הטרקטור ביולי 2008. עוויסאת נסע במהירות לעבר שוטרי מג"ב ופצע שלושה מהם באורח קל. השוטרים השיבו בירי והרגו את המחבל. לדברי מקורות פלסטיניים. בעת ניסיון הפיגוע עסקו השוטרים באבטחת הכוחות שהרסו את ביתו של חוסאם תייסיר דוויאת, בן 30, מבצע פיגוע הטרקטור בירושלים ביולי 2008.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ערך היום סיור יחד עם המפכ"ל דודי כהן בזירת הפיגוע בצור בהאר ובסמוך לבית המחבל שנהרס. השר הביע שביעות רצון מפעילות השוטרים וממהירות תגובתם, "השוטרים פעלו בצורה מקצועית, נחושה והביאו למצב רצוי במקרה זה". השר הדגיש את הצורך בהריסת בתי מחבלים במהירות רבה יותר. "הסחבת המשפטית עלולה לפגוע בכושר ההרתעה. בתי מחבלים צריכים להיהרס ללא שום שהות המסר ברור, למען יראו וייראו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully