וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולדובה: סטודנטים פרצו לבניין הפרלמנט

עידן דורנר

7.4.2009 / 16:40

המפגינים, שטוענים כי תוצאות הבחירות בהם זכו הקומוניסטים זוייפו, השליכו החוצה רהיטים והעלו אותם באש. 30 אנשים נפצעו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: בת גולן)

הרשויות במולדובה הגיעו היום (שלישי) להסכמה עם מנהיגי האופוזיציה במדינה, לפיה הקולות בבחירות הכלליות שנערכו לאחרונה ייספרו מחדש. האופוזיציה במדינה טוענת כי תוצאות הבחירות, בהן זכתה המפלגה הקומוניסטית ב-50% מהקולות, זוייפו.

מוקדם יותר היום תקפו סטודנטים תקפו את בניין הפרלמנט במדינה, כחלק מהמחאה נגד המפלגה הקומוניסטית השלטת, שזכתה בתחילת השבוע בבחירות הכלליות במולדובה. עדי ראייה דיווחו כי הסטודנטים פרצו לבניין דרך שמשות מנופצות. לאחר מכן הם השליכו החוצה רהיטים והעלו אותם באש. יותר מ-30 בני אדם, בהם סטודנטים ושוטרים, נפצעו בתקרית.

כוחות הביטחון ששמרו על הפרלמנט ירו על המפגינים גז מדמיע והדפו אותם עם זרנוקי מים. גם משרדו של הנשיא הותקף. ממקורבי הנשיא ולדימיר ורונין נמסר, כי הוא ימסור הצהרה בהמשך היום. נציגי מפלגות האופוזיציה נמצאים בין אלפי המפגינים במרכז קישינב.לטענתם תוצאות הבחירות זוייפו.

ראש עיריית קישינב דורין צ'ירטוקה, המשמש גם כסגן יו"ר המפלגה הליברלית, אמר כי המחאות מוצדקות, משום שלא ייתכן שכל כך הרבה אנשים הצביעו עבור הקומוניסטים. הקומוניסטים זכו ב-50% מקולות הבוחרים בבחירות, שלדברי משקיפים זרים היו הוגנות.

מפלגת המרכז-ימין הליברלית זכתה רק ל-13% מהקולות ואילו הליברל-דמוקרטים ל-12%. מדיווחים במדינה עולה, כי הטלוויזיה הפסיקה לשדר וכי הרדיו הממלכתי משדר רק שירי עם. במבזקי החדשות לא מדווחים על ההפגנות האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully