וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות במולדת הקפה

רותם דרוב

8.4.2009 / 7:11

שחיתות ובלגן ביבשת השחורה, משפיעים ישירות על צרכני הקפה ברחבי העולם

יבואני קפה בארצות הברית מתחילים להיות מודאגים, מנגנון חדש באתיופיה, ארץ מולדת הקפה, מונע בעדם לקנות פולי קפה ישירות מהמגדלים שמהם הם רגילים לרכוש את הסחורה, כך דווח בסיאטל טיימס.

המנגנון שמופעל על ידי בורסת הסחורות באתיופיה מערבב את פולי הקפה ממגדלים שונים לכדי סחורה אחידה אחת, ופשוט מוכר אותם כך לכל דורש בעולם. אין יותר חשיבות למגדלים ולחקלאים, דין פולי קפה של מגדל איכותי שהשקיע את מיטב הידע והטכנולוגיה בתוצרתו, כדין קפה של חקלאות פחותה. היבואנים כמובן מודאגים, הם רגילים לעבוד מול מגדלים ספציפיים שאותם הם מכירים ולהם הציבו דרישות איכות, ולחלקם אף עזרו וייעצו כדי לשבח את התוצרת החקלאית.

אחד מיבואני הקפה בסיאטל – בירת הקפה של ארצות הברית סיפר על החוויות שעברו עליו בעודו מבקר בבורסת הסחורות באתיופיה: " כשנודע לנו על דבר הבשורה נדהמנו, במשך כל היום עברנו את כל השלבים -אבל, זעם, דחייה וקבלה של הבשורה המרה, ניסינו להבין איך לכל הרוחות הגיעו להחלטה הזאת, המערכת שם מסובכת ולא מובנת" הוא אומר "מה שכן הבנו, שיותר אנחנו לא יכולים להזמין בדיוק את הקפה שרצינו ולשלוט על איכותו".

הכאוס באתיופיה מסתבר חוגג, רק בחודש שעבר סגרה ממשלת אתיופיה שישה מחסנים של גדולי היצואנים שלה, תוך כדי שהיא מאשימה אותם באגירת סחורה ובחוסר ייצוא בכוונה תחילה, כדי ליצור למראית עין מחסור בקפה שיוביל לעליית מחירים כלל עולמית, כעת שוקלת הממשלה לייצא את הקפה אפילו בעצמה כדי ליצור מסחר הוגן בסחורת הקפה.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully