וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

7.4.2009 / 14:59

מתי עדיף להאכיל את הכלב במזון רטוב, ומה עושים עם כלבה שעושה צרכים מהתרגשות? אתם שאלתם, דר' איל נחמיאס עונה

כלבת הטרייר המעורבת שלי כבר מבוגרת. כדי להקל על השיניים שלה, רציתי לשאול אם כדאי להרטיב לה את המזון היבש, ואם כן, אז במה?

בעיות שיניים עלולות לגרום לדלקות חניכיים ואף דימום. במקרים רבים מומלץ דווקא על מזון יבש מיוחד לטיפול בבעיות שיניים + צחצוח או שימוש בתכשירים לחיטוי הפה והורדת הגירוי. רק במקרים נדירים אני ממליץ על מזון רטוב מאחר ועלול להגביר את חומרת הבעיה.

הכלבה שלי משתינה בכל פעם שהיא מתרגשת, גם בחוץ כשמישהו מלטף אותה, למשל. יכול להיות שמדובר בבעיה רפואית של שליטה על הסוגרים?

מקרים כאלו הם לרוב התנהגותיים והכלבה מייצרת ריגוש מאד חריף לגירוי מאד קל. הטיפול אינו רפואי אלא התנהגותי ומבוסס על דסנסיטיזציה או הקהייה של הגרוי. יש אפשרות לפנות באתר של פורינה לפורום המומחים לבעיות התנהגות.

שלום, יש לי כלב מסוג פאג סיני בן חמישה חודשים. יש לו מצח דליל בפרווה לעומת שאר הגוף. כמו כן העור במקומות החשופים מפרווה נעשה לעתים אדום. האם זה נורמלי?

פרווה דלילה או עור אדמומי עלולים להעיד על בעיות עור שונות ביניהן אלרגיה או דמודקס, שהוא טפיל עור נפוץ בגורים בגיל זה במיוחד בכלבים בעלי פרווה קצרה כמו פאג.

אצל הכלבה שלי התגלתה בעיה בבלוטת התריס. הטיפול התרופתי חולל פלאים, והיא כבר לא עייפה ודכאונית כמו שהיתה. היא מקבלת שלושה כדורים ביום, ורציתי לשאול אם אפשר לתת לה אותם יחד או שחייבים לפצל לכדור וחצי פעמיים ביום.

אפשר עקרונית לתת את האלטרוקסין גם פעם ביום אך אישית אני תמיד מעדיף לתת תרופות בצורה שהספיגה תהיה יותר אחידה. אם אין קושי מיוחד עדיף לחלק את המנה לפעמיים ביום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully