וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: נפרדים מקורט קוביין

טלי גולדשטין

8.4.2009 / 7:49

וגם: האמן פבלו פיקאסו הלך לעולמו בצרפת, קלינט איסטווד נבחר לראש העיר כרמל שבקליפורניה וגופתו של קורט קוביין נמצאה בביתו

מותו של אמן

האמן הספרדי פבלו פיקאסו מת מהתקף לב ב-8 באפריל 1973 בווילה שלו בריביירה הצרפתית. אשתו ז'קלין ובנו פאולו היו עמו כשהלך לעולמו. בשנים האחרונות לחייו, חי פיקאסו בבידוד, אך תכנן להציג 200 מיצירותיו במוזיאון לאמנות באביניון.

ב-1972, שנה לפני מותו, ערך מוזיאון הלובר רטרוספקטיבה של יצירות פיקאסו לכבוד יום הולדתו ה-90. היתה זו הרטרוספקטיבה הראשונה שנערכה בעוד האמן עדיין חי.

עם פרסום החדשות על מות פיקאסו, החלו לזרום תנחומים מכל קצוות תבל. הפסל הנרי מור אמר כי פיקאסו היה האמן המוכשר ביותר מאז ימיו של רפאל. שר התרבות הצרפתי מוריס דרואו אמר כי "פיקאסו מילא את המאה העשרים בצבעיו". פיקאסו נולד ב-1881 במלגה שבספרד. הוא היה בנו של מורה לאמנות. הוא הציג את ציוריו בפעם הראשונה בברצלונה כשהיה בן 12 בלבד. במהלך ימי חייו, ייצר פיקאסו כ-20 אלף ציורים, פסלים ורישומים.

פיקאסו, קומוניסט אדוק שתמך בממשלה הרפובליקנית שהובסה על ידי הכוחות בראשות הגנרל פרנקו, עזב את ספרד ומעולם לא שב אליה לאחר ניצחונו של פרנקו . את הונו, שהסתכם ב-50 מיליון דולר, ירשו אשתו ז'קלין ובנו פאולו מנישואיו הראשונים לבלרינה רוסיה. לפיקאסו היו גם שלושה ילדים מחוץ לנישואים. האמן הותיר את אוסף האמנות שלו, שכלל יצירות של סזאן, בראק ומאטיס, למוזיאון הלובר שבפריז.

פיקאסו משך קהל מעריצים גדול יותר אחרי מותו. ב-1980, מעל למיליון בני אדם ביקרו במוזיאון לאמנות מודרנית שבניו יורק כדי לצפות בתערוכה של יצירותיו. ציוריו של פיקאסו הם מהיקרים ביותר בעולם ונאמדים בעשרות מיליוני דולרים. ציורו המפורסם "נער עם מקטרת" נמכר במאי 2004 עבור 104 מיליון דולר, ואילו ציורו "דורה מאר עם חתול" נמכר במאי 2006 עבור 95.2 מיליון דולר. יצירותיו של פיקאסו מוצגות במוזיאונים רבים בעולם. שני מוזיאונים המוקדשים רק ליצירותיו הם מוזיאון פיקאסו בפריז ומוזיאון פיקאסו בברצלונה.

מלך הגראנג' התאבד

סולן להקת "נירוונה" קורט קוביין נמצא מת בביתו בסיאטל ב-7 באפריל 1994. הזמר בן ה-27 מת מירייה בראש. אקדח ומכתב התאבדות נמצאו סמוך לגופתו. את גופתו של קוביין מצא חשמלאי שהגיע כדי לבצע תיקונים בביתו של קוביין. אמו של קוביין, וונדי או'קונור, אמרה למשטרה כי לא שמעה מבנה במשך שישה ימים לפני מותו.

קוביין, שלהקתו עלתה לכותרות עם צאתו של האלבום "נוורמיינד" ב-1991, הצליח להתעורר מתרדמת, שנגרמה עקב צריכת אלכוהול וסמים, חודש לפני מותו. בהצהרה של מנהל חברת ההקלטות של "נירוונה" נכתב: "אנו מצטערים על אבדן אמן כה מוכשר, ידיד קרוב, בעל ואב אוהב". קוביין היה נשוי לקורטני לאב, סולנית להקת "הול". לזוג נולדה בת בשם פרנסס בין.

"נירוונה" זכו להצלחה כחלוצי זרם הגראנג', שהגיע מהמוסכים החשוכים של סיאטל. להיטם Smells Like Teen Spirit מכר 8 מיליון עותקים ברחבי העולם עם צאתו. גם האלבום השני של הלהקה In Utero גרף הצלחה גדולה. עם זאת, לדברי כתב המוזיקה ג'ף גילברט, קוביין סבל מדיכאון בשל הכרזתו של כריס נובוסליק, נגן הבס של הלהקה, כי הוא עומד לעזוב את הלהקה.

במותו, הצטרף קוביין לשורה של כוכבי רוק שמצאו מותם בטרם עת: ג'ימי הנדריקס, ג'ים מוריסון וג'ניס ג'ופלין, מאמא קס ועוד.

אלמנתו קורטני לאב מכרה את הזכויות ליומניו של בעלה שמונה שנים לאחר מותו ואלו ראו אור בנובמבר 2002. ביומנים נחשף מאבקו של הזמר בדיכאון ובהתמכרות להירואין. קוביין מתאר בו כיצד רכש אקדח במטרה להתאבד, שנתיים לפני מותו.

הטוב, הרע וראש העיר

תושבי העיר כרמל שבקליפורניה בחרו פה אחד ב-7 באפריל 1986 בשחקן קלינט איסטווד לראש העיר. שיעור ההצבעה בבחירות לראשותה עירייה היה פי 2 מהרגיל בעיר הקיט, המרוחקת 128 קילומטרים מסן פרנסיסקו. איסטווד בן ה-55 קיבל 75% מהקולות. 2,166 בחרו בו לעומת 799 שבחרו בראש העיר המכהנת שרלוט טאונסנד.

איסטווד, תושב העיר כרמל במשך 14 שנים, החליט לרוץ לראשות העירייה לאחר שהסתכסך עם המועצה. לאחר שלא קיבל אישור לעצב מחדש את מסעדתו, כוכב הקולנוע תבע את העירייה אך הפסיד. לפיכך, הקמפיין שלו לראשות העיר התבסס על הקלה בהגבלות על בתי העסק בעיר, המונה 4,000 תושבים.

השחקן המיליונר השקיע 40 אלף דולר על הקמפיין שלו לעומת 3,000 דולר שהשקיעה טאונסנד, ראש העיר במשך ארבע שנים. לאחר ניצחונו, הכריז איסטווד כי הנושא הראשון בסדר עדיפויותיו הוא לשנות את החוקים בעיר. הוא הבטיח לתומכיו כי אינו מתכוון לחקות את רונלד רייגן ולהפוך משחקן לנשיא. "אני לוקח חופשה בת שנתיים מהקולנוע. אין לי שאיפות לעזוב את כרמל. אני שייך לכאן", אמר.

במהלך כהונתו כראש עיר, השתכר איסטווד 200 דולר לחודש, ירידה משמעותית לעומת 6 מיליון דולר לסרט – שכרו הרגיל. איסטווד החילט שלא לרוץ לכהונה שניה כראש עיר ופרש ב-1988. כוכבי בידור נוספים שבחרו להיכנס לזירה הפוליטית בארה"ב: סוני בונו הפך לחבר קונגרס ב-1994. ארנולד שוורצנגר נבחר למושל מדינת קליפורניה ב-2003.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

באו לעולם

אדמונד הוסרל (1859 - 1938 ) - פילוסוף גרמני. ידוע כ"אבי" הפנומנולוגיה

אולה קירק כריסטיאנסן 1891 - 1958) - נגר דני, ממציא את משחק הלגו

ריצ'רד נוטרה (1892 - 1970 ) - אדריכל וינאי

מרי פיקפורד (1892 - 1979 ) - שחקנית הסרט האילם שכונתה "אהובתה של אמריקה"

בטי פורד (1918 - ) - אלמנתו של נשיא ארצות הברית ג'רלד פורד

ז'אק ברל (1929 - 1978 ) - אחד מגדולי היוצרים והזמרים בשפה הצרפתית

ג'וליאן לנון (1963 - ) - בנם של ג'ון לנון ואשתו הראשונה סינת'יה

פטרישיה ארקט (1968 - ) - שחקנית אמריקאית, אחותה של רוזאנה ארקט

הלכו לעולמם

וצלב ניז'ינסקי (1890 - 1950 ) - רקדן בלט וכוריאוגרף רוסי ממוצא פולני. נחשב לאחד מגדולי רקדני הבלט במאה ה-20

פבלו פיקאסו (1881 - 1973 ) - אמן ספרדי. אחד האמנים הגדולים באמנות המודרנית במאה ה-20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully