וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: איך ארה"ב תצליח לעבוד עם נתניהו?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.4.2009 / 14:20

שר החוץ הסורי בירך את אובמה על מחויבתו לתהליך אנאפוליס ותהה כיצד יצליח לשתף פעולה עם ממשלת ימין שמתנגדת לשתי מדינות

שר החוץ הסורי ואליד מועלם בירך היום (שלישי) על נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה אתמול בפרלמנט הטורקי ותיאר אותו כ"נאום חיובי". בראיון לעיתון הסורי "אל-ווטן" ציין מועלם, כי הדברים שאמר אובמה, לפיהם על הפלסטינים והישראלים לכבד את הבנות אנאפוליס ומפת הדרכים, הם "חשובים". יחד עם זאת, הוא תהה "כיצד תצליח ארה"ב לשתף פעולה עם ממשלה ישראלית המייצגת את הימין הקיצוני ומסרבת לפתרון שתי המדינות"?

"הדברים שאמר אובמה מבטאים עמדה אמריקאית ברורה שקוראת לפתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר מועלם. "הדברים מבטאים את רצונו של אובמה בהסכם שלום כולל שיכלול תיווך טורקי". לדברי מועלם, סוריה עדיין ממתינה לראות מה יהיה אופי היחסים בין הממשל האמריקאי לממשלת ישראל אשר "אינה מקבלת את היוזמה הערבית לשלום, דוחה את עקרונות ועידת מדריד ואינה מכירה בהחלטות האו"ם".

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון להיפגש בטורקיה עם אישים אמריקאים רמי-דרג ענה מועלם בשלילה. "מדובר בשמועות בלבד. לא ידוע לי על בקשה אמריקאית להיפגש עימי". בנוסף, מקורות סוריים בכירים מסרו לעיתון, כי שר החוץ הסורי יבקר ביום רביעי באירן ויפגש שם עם מספר בכירים ביניהם הנשיא אחמדינג'ד ושר החוץ מותקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully