וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנק למוות צעיר מהצפון - ונשלח למאסר עולם

קובי מנדל

7.4.2009 / 14:32

איהאב חמוד רצח לפני כשנתיים מנהל חנות בגדים בכרמיאל, גנב את רכושו והצית את רכבו. היום הוא נדון למאסר עולם ועוד שש שנים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) מאסר עולם ועוד שש שנות מאסר בפועל מצטברות על איהאב חמוד, בן 21 מהכפר מכר, בגין רצח שי מרלי, תושב כרמיאל בן 25, לפני יותר משנתיים.

חמוד ושותפו אחמד שחתות נסעו בינואר 2007 עם מרלי לדירתו בכרמיאל. במהלך שהותם בדירה של הנרצח, שעבד כמנהל חנות בגדים בקריון בקריית ביאליק, היכו השניים את מרלי. חמוד פגע בחזהו מספר פעמים באמצעות להב של סכין, התיר את שרוך נעליו ורצח אותו בחניקה. גופתו נמצאה בתוך ארון בגדים בדירתו. לאחר הרצח, חמוד ושותפו גנבו מהדירה רכוש, ובכללו פרטי לבוש, מכשיר DVD, כסף, בקבוקי משקאות חריפים וכן את כרטיס האשראי של מרלי. הם נטלו את מפתחות הרכב, גנבו אותו ולאחר מכן הציתו אותו באזור כפר מכר. שחתות בן ה-22 מטמרה כבר הודה במיוחס לו ונדון למאסר עולם.

במהלך הטיעונים לעונש פנו השופטים לחמוד כדי לשמוע דברו, אך הנאשם בחר לשתוק ולא הביע חרטה כלשהי. הרכב השופטים בראשות אב בית הדין, השופט יוסף אלרון, יחד עם כמאל סעב וריבי למלשטרייך-לטר דן גם דן בהכרעת הדין בשאלה האם יש לחפוף את הענישה בגין העבירות הנוספות שעבר הנאשם לעונש מאסר העולם בגין הרצח או לקבוע אותה כענישה מצטברת. הם קבעו כי הנושא נתון לשיקול דעת בית המשפט וכי בהיבט ההרתעה אין לראות במי שרוצח בכוונה תחילה ולאחר מכן גוזל את רכוש הקורבן כמי שאמור להיענש אך ורק על עבירת הרצח שביצע, שכן בדרך זו אין הרתעה.

עוד הבהירו השופטים, כי שיקול חשוב נוסף הוא חומרת המעשה, שכן אכזריות במעשה מצדיקה צבירת עונשים לשם מיצוי הדין. הנאשם ניצל את הכנסת האורחים של קורבנו ואת האמון שנתן בו ורצח אותו באכזריות בדם קר כשזירת הרצח היא חדר השינה בביתו-מבצרו של הנרצח. שרשרת העבירות, קבעו השופטים, מעידה על האכזריות והנבזות של מי שאינו רוחש כבוד לצלם אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully