וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דין ויש דיין

ענת קם

7.4.2009 / 13:11

החייל חננאל דיין מערער על גובה הפיצויים שהוא עתיד לקבל מיאיר לפיד וידיעות. טוען כי הפירסום אודותיו לא היה סאטירי

החייל חננאל דיין הגיש אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על פסק הדין של בית משפט השלום בעיר שקבע כי על יאיר לפיד וידיעות אחרונות לפצותו ב-12 אלף שקל בתביעת לשון הרע שהגיש נגדם. בחודש פברואר האחרון קבע בית המשפט את סכום הפיצויים בתביעת הדיבה שהגיש דיין נגד לפיד וידיעות לפני כשנתיים בסכום של 250 אלף שקל. השופט עודד שחם כתב בפסק הדין כי לידיעות וללפיד עומדת הגנת תום הלב בהתייחס לביטויים המתחרזים עם שמו כפי שנכתבו במאמר של לפיד בעקבותיו הוגשה התביעה, בהם "חננאל המשתולל", "חננאל המקלל", ועוד. השופט שחם קבע כי מדובר ב-"הבעת דעה על התנהגותו של התובע בטקס החיילים המצטיינים".

בערעורו מתייחס דיין לשבעה נושאים שהופיעו בפסק הדין, בהם הצגתו כאיש ציבור, הגנת תום הלב שיוחסה ללפיד וידיעות והקביעה כי הפרסום היה בבחינת סאטירה ועל כן לא ניתן לקבוע שהוא מהווה לשון הרע. כמו כן מערער דיין על הקביעה שבביטויים בהם השתמש לפיד לא הייתה כוונה להשפילו אלא רק הבעת דעה, על מחיקת מו"ל העיתון ארנון מוזס מרשימת המשיבים החייבים בדין וכן על סכום הפיצויים הזעום לדבריו שנפסק לטובתו.

בערעור נכתב: "פסק-דינו של בית-המשפט קמא חרג מהלכות היסוד בשיטתנו. שופט קמא הגמיש בצורה קיצונית ומסוכנת את הקריטריונים על פיהם עלבון ושקר ייחשבו 'הבעת דעה' ו-'סאטירה'. אם העלבונות הכלולים בפרסום נשוא התביעה אינם דברי בלע, הכפשה והשמצה, בבחינת מקרה מובהק של לשון הרע והוצאת דיבה – כי אז לא ניתן להחיל על שום ביטוי את הגדרת 'לשון הרע'. אימוץ גישתו מרחיקת לכת זו של שופט קמא יהפוך את חוק עוולת לשון הרע למיותר ובלתי רלוונטי לחלוטין".

דיין דורש מבית המשפט לחייב את לפיד וידיעות לשלם פיצויים שהולמים את חומרת העוול שנגרם לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully