וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AP רוצה תשלום

וואלה! ברנז'ה

7.4.2009 / 11:32

דירקטוריון סוכנות הידיעות החליט כי אתרים שישתמשו בתכני הסוכנות נדרשים לקבל היתר לכך וכן לחלוק ברווחיהם עמה

סוכנות הידיעות AP תנסה לצמצם את השימוש באתרי אינטרנט שעושים אגרגציה של ידיעות חדשותיות דוגמת גוגל ניוז. הניו יורק טיימס מדווח כי אתמול הודיעה הסוכנות שאתרים שמשתמשים בתכניה נדרשים לקבל היתר לכך וכן לחלוק ברווחיהם עמה. הסוכנות תנקוט בצעדים משפטיים נגד אתרים שלא יעשו זאת.

מנהלי AP אמרו כי הם מוטרדים מכך שפורומי חדשות רבים באינטרנט ואתרי ריכוז קישורים בנושאים שונים מפרסמים קישורים לידיעות שלהם. מנהלי הסוכנות ציינו כי ישנם אתרים קטנים שמעתיקים את הידיעות כלשונן ומנועי חיפוש גדולים כגוגל ויאהו מעלים אתרים אלה בתוצאות החיפוש שלהם. הם אמרו כי הם אינם רוצים למנוע את הופעת הידיעות ברחבי הרשת אלא לשלוט בפרסומים ולהרוויח מהם.

השקפת הסוכנות החדשה מתייחסת לאלפי ארגוני חדשות שעבודתם מתבססת על ידיעות AP כמו גם על תכנים עצמאיים, אבל הדיון בשימוש בלתי מורשה בתכנים החל בעיתונים אשר נמצאים בקשיים כלכליים כבדים וש-AP נמצאת בבעלותם. המדיניות אומצה על ידי דירקטוריון הסוכנות המורכב ברובו ממנהלים בשוק העיתונות המודפסת.

יושב ראש AP, וויליאם דין סינגלטון, אמר אתמול כי הסוכנות "תעבוד עם פורטלים ואתרים אחרים שיקבלו היתר חוקי להשתמש בתכנינו ותחפש אמצעי חקיקה להתמודד עם אלו שלא. איננו יכולים יותר להתבונן יותר מהצד באתרים שמשתמשים בתכנינו על בסיס תיאוריות חוק מוטעות". סינגלטון אמר את הדברים בכנס השנתי של הקבוצה בסן דייגו.

אתרי ריכוז קישורים בנושאי חדשות ומנועי חיפוש טוענים זה זמן רב כי פרסום קטעים מכתבות, בדרך כלל כותרת ומשפט או שניים, מותר במסגרת גישת "שימוש הוגן". עדיין לא ברור אם AP מעוניינת לבחון את גישת ה "שימוש ההוגן".

סו א. קרוס, סגנית נשיא בכירה בקבוצה, אמרה כי "הנושא הוא לא הגדרת 'שימוש הוגן'. יש סוגיה כלכלית גדולה יותר על כף המאזניים שאנחנו מנסים לפתור". קרוס ציינה מספר פעמים כי ארגוני החדשות מעוניים לעבוד עם אתרי ריכוז קישורים ולא נגדם. כמו כן אמרה קרוס כי הפרטים עדיין נבדקים, כולל איך להגביל את השימוש בכתבות וכיצד לחלוק רווחים. בתשובה לשאלה אם AP תדרוש הסכם כתוב שיתיר למנוע חיפוש להציג תוצאות מסוימות אמרה קרוס כי "זה יכול להיות אחד המרכיבים". לדבריה, אחת המטרות של AP היא לוודא כי התוצאות הראשונות בחיפושים יהיו של המקור הראשוני או המורשה ביותר של הידיעה ולא אתרים שהעתיקו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully