וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביצעה ניסוי מוצלח בטיל החץ

יהושע בריינר ונעמה טלמור

7.4.2009 / 11:46

איתות לאירן? מערכת הביטחון הצליחה ליירט היום בבסיס חיל האוויר בפלמחים טיל המדמה שיהאב אירני ששוגר לעבר ישראל

מערכת הביטחון ערכה הבוקר בהצלחה ניסוי של מערכת הטילים "חץ" בבסיס חיל האוויר בפלמחים. במהלך הניסוי הצליחה המערכת לזהות בעזרת המכ"ם "אורן אדיר" את הטיל "אנקור כחול" מתוצרת רפאל, שדימה טיל שיהאב אירני, ויירטה אותו בהצלחה. "מדובר בניסוי מוצלח מכל בחינה אפשרית, שדימה איומים עתידיים שאנו עלולים להתמודד מולם", אמר גורם ביטחוני לאחר הניסוי ברמז עבה לאירנים. "אנחנו יודעים שהצד השני מנסה להתקדם, ואנחנו רוצים להיות תמיד כמה צעדים לפניהם".

שר הביטחון, שצפה בניסוי ממסוק חיל האוויר בעת שחזר מסיור בדרום, אמר לאחר הניסוי, כי "מערכת ההגנה העתידית היא פרויקט חשוב עבור מדינת ישראל. השילוב יחד של מערכת 'כיפת ברזל', שגם היא ביצעה ניסוי מוצלח בשסוע שעבר, עם מערכת ה'חץ' וה'חץ המשופר' יעניקו הגנה מיטבית מאיומים קרובים ומידיים ועד איומים אסטרטגיים. מערכת הביטחון פועלת באופן אינטנסיבי על מנת לספק מערכת הגנה רב שכבתית מפני טילים ורקטות להבטחת ביטחוניים של אזרחי ישראל".

גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי, מפקד חיל האוויר עידו נחושתן וגורמי ביטחון אמריקאים עקבו אחר מהלך הניסוי. בנוסף, נטל בו חלק מכ"ם אורן אדיר מתוצרת אלתא שזיהה את שיגור הטיל.

מערכת ההגנה של טיל החץ, שאמורה ליירט טילי קרקע-קרקע, נכנסה לשימוש מבצעי בחיל האוויר בשנת 2000, וכיום מוצבות מערכות הטיל בבסיס פלמחים וכן במחנה עין שמר. המערכת פותחה על ידי התעשייה האווירית ומתופעלת על ידי מכ"ם "אורן ירוק" של התעשייה האווירית, ומערך הנ"מ של חיל האוויר אמון על השימוש בה.

"יש סיבה להיות מרוצים"

הניסוי הראשון בטיל נערך ב-93', בגרסה הקודמת שלו המכונה "'חץ 1", אולם רק שבע שנים לאחר מכן נכנסה המערכת לשימוש מבצעי. בשנים האחרונות ביצעו בחיל האוויר מספר ניסויים ליירוט טילי סקאד הדומים לטילים אירניים. למרות מספר ניסויים שנכשלו ביירוט, מאז 2005 ביצע חיל האוויר ארבעה ניסויים מרכזיים בהם הצליח הטיל ליירט את טיל המטרה המכונה "אנקור שחור", בין היתר בתנאי לילה.

בשנים האחרונות מתרכזים בישראל במאמצים למצוא פתרון לפיתוחי הטילים האירניים, המכסים כיום את כל שטח מדינת ישראל, ולאלה המסוגלים להגיע למרחק של כ-2,500 ק"מ. על פי הדיווחים, באירן מפתחים בין היתר את הטיל בי אם 25, שפותח בעבר על ידי רוסיה וצפון קוריאה. לפי פרסומים, במהלך 2007 רכשה אירן כ-18 טילים כאלה מידי צפון קוריאה. הטילים הללו, בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ גרעיניים, מסוגלים להגיע עד למרכז אירופה. בנוסף להם מחזיקה אירן בטילי השיהאב-3 המסוגלים להגיע למרחק של 1,500 ק"מ.

מלבד החץ, בישראל ממשיכים לפתח את יתר המערכות להגנה מפני טילים, הנחשבים כיום לאיום הבעייתי ביותר על המדינה. אחת המערכות היא מערכת "שרביט הקסמים" האמורה ליירט טילי בעלי טווח ירי בינוני, דוגמת טילים מכיוון לבנון או סוריה. בנוסף, נמשך הפיתוח של מערכת "כיפת ברזל" שאמורה לספק הגנה לתושבי הדרום. על פי התכנון, המערכת תהיה מבצעית באמצע שנת 2010. שתי המערכות מפותחות על ידי רפא"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • חץ
  • ניסוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully