וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש משנה עוצמתי פקד את מרכז איטליה

טלי גולדשטין

7.4.2009 / 11:07

בעוד צוותי החילוץ ממשיכים לחפש אחר ניצולים תחת ההריסות בל'אקווילה, פקד רעש משנה בעוצמה של 4.9 את האזור. 207 אנשים נהרגו ברעש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

רעש משנה בעוצמה של 4.9 בסולם ריכטר פקד היום (שלישי) את מרכז איטליה בעקבות רעידת האדמה הקטלנית אתמול. המומחים מעריכים כי רעשי משנה נוספים יפקדו את האזור.

בתוך כך, מאמצי החילוץ וההצלה בעיר ל'אקווילה שבאיטליה המשיכו אל תוך הלילה. צוותי הצלה ומתנדבים חפרו בידיים חשופות בתוך ההריסות כדי למצוא ניצולים ברעידת האדמה הקטלנית ביותר מזה 30 שנים. מניין ההרוגים עלה ל- 207 בני אדם ו-1,500 נפצעו ו-15 נעדרים.

מעל ל-24 שעות עברו מאז פקד רעש אדמה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר פקד את העיר העתיקה ל'אקווילה שבחבל אברוצו. כ-17 אלף בני אדם נותרו ללא קורת גג (הערכות קודמות העמידו את מספר חסרי הבית על 50 אלף).

כ-100 בני אדם הוצאו מההריסות חיים במהלך הלילה, אך עשרות עדיין נעדרים וככל שעובר הזמן הולכת ומתפוגגת התקווה למצוא עוד ניצולים. רעשי משנה המשיכו לפקוד את האזור גם הלילה בעוד אלפי בני אדם מצאו מקלט במכוניותיהם ובמחנות אוהלים זמניים שהוקמו באצטדיון שבשולי העיר.

"זהו אסון רציני מאד. עלינו להשתקם ודבר זה יעלה כסף רב", אמר ראש הממשלה האיטלקי סילביו ברלוסקוני, שממשלתו סובלת כבר עתה מגירעון עצום. ברלוסקוני הכריז אתמול על מצב חירום במדינה שיאפשר הפניית תקציבים לכוחות הסיוע ולבנייה מחדש של המבנים שנהרסו. בתי מלון באזור התבקשו להקצות את חדריהם לטובת מקלט לניצולי הרעש. הממשלה קיימה דקת דומייה לזכר הנספים.

בנוסף, כינס ברלוסוקני את הסיסמולוגים המובילים במדינה על מנת לייעץ לו לגבי רעידות אדמה נוספות שעלולות להתרחש. הממשלה איטלקית הודיעה כי תספק סיוע חירום מיידי בסך 30 מיליון יורו (כ-40 מיליון דולר) והתחייבה לבנות עיר חדשה סמוך לל'אקווילה בשנתיים הקרובות. אלף חיילים נשלחו לאזור לסייע. ראש הממשלה הזהיר את התושבים לבל ימהרו לשוב לבתיהם.

הרשויות המקומיות העריכו כי שני שלישים מהבניינים בעיר ל'אקווילה נהרסו. מגדל הכנסייה המקומית קרס כמו גם מבני מגורים רבים ומעונות האוניברסיטה המקומית. כפרים עתיקים רבים בסביבות העיר ל'אקווילה נמחו מעל פני האדמה ברעש. המשטרה פיטרלה סביב הבתים שקרסו ועצרה מספר אנשים בגין ביזה.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully