וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה תקציב דו-שנתי

פנחס וולף

7.4.2009 / 8:11

אישור החוק שיאפשר לממשלה להגיש תקציב לשנתיים בעוד 107 ימים התבצע לאחר לילה מתיש של דיונים בהובלת האופוזיציה. בר-און: "הוכחנו נחישות מרשימה". דנון: "לבני מבזה את בית המחוקקים"

לאחר יממה של דיונים במליאת הכנסת, התקבל הבוקר (שלישי) חוק התקציב הדו-שנתי שיאפשר לממשלה להגיש תקציב ב-15 ביולי, בעוד כ-107 ימים, תקציב לשנתיים עד לסוף שנת 2010. ההצבעות החלו לאחר דיון מרתוני שהחל אתמול ב-11 בבוקר.

אישור התקציב התבצע לאחר לילה מתיש של דיונים, כאשר סיעות האופוזיציה בראשות קדימה מושכות את הזמן, למורת רוחם של חברי הקואליציה. יו"ר קדימה ציפי לבני נשארה בכנסת לאורך כל הדיונים הליליים.

בהצבעה שהתבצעה הבוקר תמכו בהצעת הממשלה 63 חברי כנסת, לעומת 27 אשר הצביעו בעד ההסתייגויות שהוגשו והוצגו בפני המליאה.

שר האוצר לשעבר רוני בר-און (קדימה) אמר בתגובה לדיון הלילי הממושך כי "האופוזיציה בראשות קדימה הפגינה נחישות ויכולת עמידה מרשימה בשעה שניהלה מאבק פרלמנטרי ראוי במשך 20 שעות ברציפות, והביעה מחאה חמורה נגד הליך החקיקה המזורז והבוטה, שנועד להפוך את הכנסת לחותמת גומי של הממשלה תוך פגיעה אנושה ביכולת הפיקוח עליה. כבר במאבקה הפרלמנטרי הראשון, ולקראת דיוני התקציב, קדימה מעבירה מסר של נחישות לממשלה ולקואליציה".

ואילו ח"כ דני דנון (הליכוד) מתח ביקורת על הדיונים הממושכים שניהלה קדימה בראשות ציפי לבני, ששהתה במליאה במשך כל הלילה. לדבריו, "ציפי לבני פורקת את תסכולה על ידי ביצוע מהלכי סרק שמבזים את בית המחוקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully