וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: בקיבוץ מעשנים יותר סמים מבעיר

איילה חננאל

7.4.2009 / 6:45

40% מבני הקיבוצים משתמשים במריחואנה ובחשיש. הרשות למלחמה בסמים: "מגמה זו מדגישה את הצורך שלנו להתערב"

מסביב למדורות ובדירות נעורים, צעירים ביישובים כפריים, ובפרט בקיבוצים, מעשנים הרבה יותר סמים מאלה הגרים בעיר - כך עולה ממחקר חדש של הרשות למלחמה בסמים. לפי המחקר, 40% מבני הקיבוצים משתמשים במריחואנה וחשיש – זאת לעומת 8.5% מבני גילם העירוניים.

יאיר גלר, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, אמר בתגובה לפרסום ממצאי המחקר כי "מעבר לנתון לפיו כל ארבעה צעירים מתוך עשרה צורכים מריחואנה או חשיש, מדאיגה במיוחד עמדת הצעירים הרואה בשימוש במריחואנה כמקובלות מבחינה חברתית. ממצאי המחקר עולה כי 80% מקרב הצעירים בגילאי 18-35 סבורים כי כולם או רובם משתמשים במריחואנה." גלר הוסיף כי בקרוב יוקם צוות חשיבה מיוחד אשר יבחן לעומק את הנתונים ויציע תוכנית התערבות ממוקדת לצעירים במגזר הכפרי.

ממצאים חשובים נוספים שעלו מהמחקר הינם שבקיבוצים משתמשים בסמים פי שתיים יותר מבמושבים וכי מקום ההתנסות הראשונה הוא בדרך כלל דירת הנעורים בקיבוץ. עוד עולה כי 70% מבני הקיבוצים היוצאים לטיולי תרמילאים שמשכם מעל חצי שנה השתמשו בסמים - זאת לעומת 32% בקרב אלה שטיילו פחות משלושה חודשים.

בחינת ממצאי המחקר בהשוואה לקודמים שבוצעו לפני עשר וחמש עשרה שנה מעלה כי חל שינוי דרמטי בעמדת הצעירים כלפי סמים. בשנת 1993 60% שללו שימוש בסמים ואילו כעת רק 24% שוללים זאת. לפני עשר שנים 40% אמרו כי מעולם לא הציעו להם סמים ואילו כעת רק 20% מדווחים על כך.

לדברי גלר, "השינוי בעמדת הצעירים מהמגזר הכפרי עומדת בסתירה לזו של בני גילם העירוניים, שם נשמרת יציבות לאורך שנים, במיוחד בהתנגדות לסמים - 85%. מגמה זו מדגישה עוד יותר את הצורך שלנו להתערב באמצעות תוכניות מניעה והסברה כבר בבית הספר היסודי ולהמשיך בכך באופן רצוף ומסודר במשך השנים ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully