וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח בנהריה: "חסרי אונים מול המעשנים"

קובי מנדל

6.4.2009 / 22:24

למרות שהנהלת בית החולים הסדירה פינות עישון כחוק לא מצליחים בביה"ח להתמודד עם תופעת העישון במקומות אסורים

הנהלת בית החולים לגליל המערבי בנהריה, פנתה היום (שני) למחלקה המשפטית במשרד הבריאות, בדרישה לסייע לה במציאת דרכים לאכוף את חוק איסור העישון בבית החולים. "מדובר במפגע בריאותי חמור", מציינים בבית החולים ומוסיפים כי "בהתאם לחוק הגבלת עישון במקומות ציבוריים, הסמכות לאכיפת החוק היא הרשות המקומית, קרי עיריית נהריה, שלצערנו לא נענתה עד כה לפניותינו ואינה פועלת למיגור התופעה ולאכיפת החוק".

הנהלת בית החולים הקימה בהתאם לחוק הגבלת עישון האוסר עישון במקומות ציבוריים, פינות עישון מקורות בחצר המוסד, מחוץ למבני האשפוז. במקביל, פוזרו שלטי הסברה בכל מבני בית החולים ומחוצה להם והוצבו שלטי אזהרה האוסרים על העישון בתוך מבני בית החולים. כמו כן נערכו פעולות נוספות, כגון הפצת חומר הסברה על נזקי העישון, קורסי גמילה מעישון בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן ומכתבים אישיים שחולקו לעובדים.

צעדים אלו, לדברי הנהלת בית החולים, באו להגן על המטופלים, על עובדי בית החולים, על המבקרים ועל כל מי ששוהה בבית החולים, מפני מפגע בריאותי משמעותי זה. כמו כן מציעה הנהלת בית החולים להקים גוף עצמאי פנימי, שיורכב מעובדי בית החולים שיעברו קורס "נאמן אוויר נקי". קורס שיעניק להם את הסמכות לאכוף את החוק. גורמי אכיפה שבחנו את הנושא, הודיעו כי עקב קשיים חוקתיים, ההצעה לא תמומש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully