וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש באיטליה: נמשכים החיפושים אחר נעדרים

טלי גולדשטין

7.4.2009 / 6:15

כ-50 אלף בני אדם נותרו ללא קורת גג בעקבות רעש האדמה הקטלני שמוקדו היה בעיירה ל'אקווילה. 179 איש נהרגו ואלפים נפצעו. מצב חירום הוכרז במדינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נמשכים החיפושים אחר נעדרים ברעידת האדמה שפקדה אתמול (שני) את מרכז איטליה, ביניהם הסטודנט הישראלי חוסיין חמאדה מכאבול. בתוך כך, מומחים העריכו כי רעידות אדמה נוספות עלולות לפקוד את האזור.

ברעש האדמה, שעוצמתו היתה 6.3 בסולם ריכטר, נהרגו כ-179 בני אדם ומעל 1,500 נפצעו. מוקד הרעש היה כ-110 קילומטרים צפון-מזרחית לרומא, סמוך לעיירה ל'אקווילה שבחבל אברוצו. רעש האדמה הורגש גם ברומא, אך שם לא דווח על נזק.

הרעש התרחש בהעתק (שבר) בו מורגשים לעיתים קרובות תזוזות של סלעי קרום כדור הארץ. לדברי המומחים, משמעות הדבר היא שרעידת האדמה הלילה אינה האחרונה.

כ-50 אלף בני אדם בעיירה ל'אקווילה וסביבותיה נותרו ללא קורת גג בעקבות רעש האדמה. לפי הערכות, כ-26 ערים וכפרים נפגעו ברעש. כ-15 אלף בניינים נהרסו או ניזוקו בצורה קשה. מאות בני אדם עדיין לכודים תחת ההריסות וצוותי חילוץ והצלה עובדים מזה שעות כדי לחלצם. ראש שירותי החירום באיטליה אמר בראיון לרשת BBC כי אלפי אנשים עזבו את האזור שנפגע ברעידת האדמה.

המפונים התאספו באצטדיון העירוני בשולי ל'אקווילה, בו הוקם מחנה אוהלים זמני. הרשויות המקומיות חילקו לחם ומים לאנשים הרבים. לדברי אגוסטינו מיוצו, האחראי על הרשות להגנת האזרח, היעד הוא להעניק לכולם מקלט עד רדת הלילה.

ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני ביטל נסיעה מתוכננת למוסקבה והכריז על מצב חירום לאומי במדינה, שיאפשר הפניית תקציבים לכוחות הסיוע ולבנייה מחדש של המבנים שנהרסו. בתי מלון באזור התבקשו להקצות את חדריהם לטובת מקלט לניצולי הרעש. הממשלה קיימה דקת דומייה לזכר הנספים.

בנוסף, כינס ברלוסוקני את הסיסמולוגים המובילים במדינה על מנת לייעץ לו לגבי רעידות אדמה נוספות שעלולות להתרחש. "רעידות אדמה מעוררות רעידות נוספות. בעקבות רעידות האדמה באומבריה וחבל לה מרקה ב-1997, שמונה אירועים חזקים אף יותר פקדו את האזור בחודשיים שלאחר מכן", אמר ג'ון מק'קלוסקי, פרופסור לגיאופיזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully