וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליצמן כסגן שר הבריאות - יותר טוב משר"

פנחס וולף ונעמה טלמור

6.4.2009 / 20:38

ח"כ יחימוביץ' דווקא בירכה על מינוי ח"כ ליצמן לסגן עם סמכויות של שר. זעם במערכת הבריאות: "ההחלטה - זלזול בציבור החולים"

הממשלה הודיעה לכנסת הערב (שני) על מינויו של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) לסגן שר הבריאות, עם סמכויות של שר. כמו כן הודיעה הממשלה על מינויו של חברו לסיעה מאיר פורוש לסגן שר החינוך.

ח"כ שלי יחימוביץ', שנחשבת לאחת מקבוצת המורדים בעבודה, בירכה על המינוי ואמרה כי הסכמתו של ליצמן ליטול על עצמו את התפקיד מסמלת תקווה גדולה למערכת. לדבריה, "ליצמן בקיא במערכת הבריאות, בצרכיה ובסבלותיה, ויש לו מחויבות רבה לציבור בתחום זה. מינויו טוב למערכת מכל מינוי של שר".

החלטת נתניהו שלא למנות שר בריאות בממשלתו חסרת התקדים בגודלה עוררה זעם רב במערכת הבריאות ובארגונים חברתיים. בהסתדרות הרפואית החליטו לצאת למאבק נגד מה שכינו "זלזול בציבור החולים בישראל", וקיימו פגישת חירום בשבוע שעבר. לדברי ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, "ח"כ ליצמן כסגן שר לא יוכל לחתום בעצמו על החלטות הקשורות למשרדו, לא יוכל להעביר שינויים ורפורמות, כמו גם לחתום על שורה של תקנות מהותיות ולתפקד בהיקף ובעוצמה הנדרשים משר בריאות". ההסתדרות הרפואית הודיעה כי תמשיך במאבקה למינוי שר במשרה מלאה במשרד הבריאות.

תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנתה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למנות לאלתר שר בריאות, "אנו האמונים על טיפול בתחום החברתי, מביעים בזאת את מחאתנו על כך שלא מצאת לנכון לאייש את משרד הבריאות בשר במשרה מלאה, והעדפת להמתין להמשך המו"מ הקואליציוני עם יהדות התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully