וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ישראל חסון יפעל לצמצום "ההשתמטות"

6.4.2009 / 18:57

הח"כ יגיש הצעת החוק לאיסור מימון ציבורי של מופעי אמנים שלא שירתו בצה"ל. נערות שמבקשות פטור מסיבה דתית יצטרכו להוכיח שלמדו

ח"כ ישראל חסון, העומד בראש השדולה הפרלמנטרית לצמצום תופעת ההשתמטות ועידוד הגיוס לצה"ל, החליט היום (שני) להגיש שוב את הצעת החוק לאיסור מימון מופעי תרבות וספורט בהשתתפות אמנים שלא שירתו בצה"ל. חסון החליט זאת לאחר שנודע לו על האמנים שישתתפו במופע "רוק עצמאות" שייערך בראשון לציון (עברי לידר, אביב גפן ואחרים). לטענת חסון, "לא ייתכן שהמחוקק יאפשר מצב לפיו ידוענים, שמשמשים מודל לחיקוי עבור בני הנוער וחוששים שהתרומה למדינה תזיק לקריירה האישית שלהם ובשל כך בוחרים שלא להתגייס לצה"ל או להתנדב לשירות לאומי, יזמרו את ההמנון בטקסי יום הזיכרון וחג העצמאות וימומנו על-ידי גופים ממסדיים מבוקרים".

על-פי הצעת החוק, גוף ציבורי הממומן מכספי משלם המיסים לא יורשה לממן ידוענים שמעוניינים ליטול חלק במופעי תרבות וספורט, אך לא שירתו בצה"ל או התנדבו לשירות לאומי. יחד עם זאת, מציע חסון כי שר התרבות והספורט יהיה רשאי לאשר מופע של מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי, ובלבד שהשתכנע מהנימוקים שיציג בפניו ראש הגוף הציבורי המממן.

בנוסף לכך, שיגר בשבוע שעבר חסון מכתב תמיכה ליו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, בעקבות קריאתו לראשי הרשויות בישראל שלא להזמין לבימות הבידור ביום העצמאות זמרים ואמנים שלא שירתו בצה"ל. במכתב ציין חסון כי "מצאתי לנכון לחזק את ידך ולהביע את תמיכתי בצעד משמעותי וחשוב זה. בצעד נחרץ זה מילאת אותי בתחושה מרעננת של גאווה לאומית".

"לצמצם ההשתמטות בשם הדת"

חסון הודיע גם כי בכוונתו להגיש הצעת חוק חדשה, לפיה נערות המעוניינות בקבלת פטור משירות חובה מסיבות דתיות יידרשו להצהיר כי בשלוש השנים שקדמו לבקשתן למדו במשך שנתיים לפחות במוסד מתאים. על פי הצעת החוק, על המוסד להיות מוסד דתי המאושר על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך.

למרות זאת, במקרים שבהם לא למדה נערה במוסד חינוכי מעין זה, מציע חסון להשאיר פתח להפעלת שיקול דעת לפוקד שקיים את הראיון עמה בלשכת הגיוס. לדבריו, "בכך ניתן יהיה להשיג את האיזון הראוי בחוק ולצמצם את תופעת ההשתמטות בשם הדת".

כיום נדרשות המעוניינות בקבלת פטור משירות חובה בצה"ל מטעמי הכרה דתית להגיש רק תצהיר בפני שופט או דיין בבית דין רבני, בו מצוין כי טעמים שבהכרה דתית מונעים אותן מלשרת בשירות ביטחון, כי הן שומרות על כשרות ואינן נוסעות בשבת.

מהפקת מופע "רוק עצמאות" נמסר בתגובה: "רוק עצמאות הינו מהפסטיבלים המובילים של המוזיקה הישראלית ויוזמה פרטית של מפיקים עצמאים מזה 15 שנים ברציפות. רשימת האמנים באירוע היא תמיד מרשימה ואיכותית, גם השנה. כל עניין אחר לא רלוונטי. חג שמח, נתראה באמפיפארק ראשל"צ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully