וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: בוטל האישום נגד ראש מפלגת השלטון

טלי גולדשטין

6.4.2009 / 18:12

לאחר שמונה שנים, בוטל כתב האישום בשחיתות והונאה נגד מנהיג ה-ANC ג'ייקוב זומה. עתה הוא חופשי לרוץ לנשיאות

(צילום: רויטרס. נעמה דרור)

התביעה בדרום אפריקה ביטלה היום (שני) את כתב האישום נגד נגד ג'ייקוב זומה, מנהיג מפלגת השלטון ANC, שנאשם בשחיתות ובהונאה. ביטול התביעה סולל את דרכו של זומה לנשיאות דרום אפריקה לאחר שפרשיית השחיתות רדפה אחריו במשך שמונה שנים.

מכחיש האישומים

זומה הואשם בקבלת שוחד בסך מאות אלפי דולרים מחברת הנשק הצרפתית "תינט" והוא עמד בפני אישומים בגין שחיתות, הונאה, סחיטה והלבנת הון. זומה הכחיש את האישומים ואמר כי יפרוש מתפקידו אם יורשע.

זומה הביס את הנשיא לשעבר תאבו מבקי ונבחר למנהיג ה-ANC בדצמבר האחרון לאחר מאבקים פנים מפלגתיים חריפים, שהתעוררו בעקבות פיטוריו של זומה ב-2005 מתפקיד סגנו של מבקי. הסיבה לפיטורים היתה מעורבותו של זומה בפרשת שחיתות עם יועצו הפיננסי לשעבר שביר שאיק. לפני יותר משנה הואשם זומה בשחיתות, אך התיק נסגר מחוסר ראיות. אולם המשטרה המשיכה בחקירה נגדו בחשד להונאה ולסחר בנשק. תומכיו של זומה טוענים כי ההאשמות נגדו הן חלק מקונספירציה שנרקמה על ידי יריביו הפוליטיים.

זומה, מבני הזולו, זוכה לאהדה רבה בקרב השכבות החלשות בעם והתמיכה לה הוא זוכה בחוגי השמאל הקיצוני, עוררה מתח רב בקרב משקיעים בינלאומיים.

התביעה, שלפי הדיווחים היתה שנויה בדעתה, החליטה לבטל את 16 הסעיפים לאחר שעורכי הדין של זומה הציגו בפניה מידע שהוכיח כי הנשיא לשעבר מבקי ומקורביו היו מעורבים במזימה נגד זומה. המידע החדש כלל קלטות סודיות. הראיות החדשות שכנעו את התובע הראשי מוקוטדי מפשה בכך שהמדינה אינה יכולה לנצח בתיק נגד זומה בן ה-67.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully