וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "אובמה לא נותן פקודות לישראל"

6.4.2009 / 17:50

השר להגנת הסביבה התייחס לדברי נשיא ארה”ב, שהתחייב לתהליך אנאפוליס. ”אובמה הוא ידיד של ישראל וכל דבר בינינו יהיה בהידברות”

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, התייחס היום (שני) לדבריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שאמר בטורקיה כי מדינתו מחויבת לתהליך אנאפוליס. בדיון פגרה מיוחד בכנסת שעסק בדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן אמר השר ארדן על הנשיא האמריקאי כי "הוא לא נותן פקודות לישראל". לדברי ארדן, "אובמה הוא ידיד של ישראל וארצות הברית היא בת ברית חשובה לישראל וכל דבר בינינו יהיה בהידברות". ליברמן אמר בשבוע שעבר כי הממשלה החדשה בישראל לא מחויבת להבנות אנאפוליס.

הדיון התקיים בעקבות הצעה לסדר שהגישו סיעות מרצ וקדימה. בתשובה מטעם הממשלה להצעות לסדר, תקף ארדן את חברי האופוזיציה ובין היתר אמר: "הבאתם את הנושא הפעם לשיאים ובעיני זוהי באמת השחתת זמנו של הפרלמנט. הממשלה הקודמת הותירה לנו אדמה חרוכה כמעט בכל תחום שבו אנחנו נוגעים היום. רק לפני מספר שבועות היה סקר מקיף ברחבי העולם, שבו יצא כי ישראל היא המדינה השנואה בעולם, למרות הוויתורים והנסיגות שהובילה ממשלת קדימה".

ארדן הוסיף כי "אפילו אנשי שמאל שתומכים במדיניות, הרגישו לא בנוח אל מול הניצול הציני של אותם אזרחים תמימים שהצביעו לליכוד, שהשתמשתם בהם כדי לגרש אנשים מביתם. אתם מעזים היום להטיף היום למישהו על דמוקרטיה? על ערכי מוסר? ציפי לבני עשתה את הקריירה שלה מלהיות שרה בלי תיק. אתם צריכים להבין פעם אחת ולתמיד, שלנו יש גישה שונה מכם מהי הדרך הנכונה לקדם תהליך נכון, אמיתי, שאולי יש לו סיכוי, אולי להביא פעם להסכם שלום עם הפסלטינים".

ארדן שיבח בדבריו את ליברמן: "מגיע איש ציבור שנבחר על ידי המחנה הלאומי, מתמנה לתפקיד מאוד בכיר בממשלה, שר החוץ, ובמקום לאמץ את הלקסיקון של השמאל ולרמות את ציבור הבוחרים, הוא חוזר בדיוק על הדברים שהוא אמר לציבור במערכת הבחירות. לגבי מה שליברמן אמר, זכותו של כל שר לומר את עמדתו. הממשלה נמצאת בתחילת דרכה ורבים מהדברים שעשיתם ואמרתם יש עליהם מחלוקות עובדתיות. כל הדברים האלו חייבים להתברר בממשלה בשבועות הקרובים".

יו"ר סיעת מרצ בכנסת, אילן גילאון, אמר בדיון כי "המינוי של ליברמן לתפקיד שר החוץ, זה הדבר הכי לא מתאים שיש, אלא אם הממשלה חיפשה דרך להתגרות. ההתאמה של ליברמן להיות שר החוץ, היא כמו ההתאמה שלי לרקוד בלט. אם הכנסת היתה צריכה לשלוח נציגים ל'רוקדים עם כוכבים', כנראה שלא היו שולחים אותי ואת דוד רותם" (שניהם נכים. פ.ו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully