וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מדען חזה את רעש האדמה, אך ננזף

טלי גולדשטין

6.4.2009 / 17:06

מאמצע ינואר פקדו את ל'אקווילה רעידות אדמה קלות. ג'יאמפאלו ג'וליאני חזה את בוא הרעש הקטלני, אך איש לא שעה לאזהרותיו

מדען איטלקי בשם ג'יאמפאלו ג'וליאני חזה את רעידת האדמה הקטלנית, בה נהרגו היום (שני) לפחות 90 בני אדם סמוך לעיירה ל'אקווילה שחבל אברוצו במרכז איטליה. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, כשפנה ג'וליאני למשטרה עם חששותיו, איש לא התייחס אליו ברצינות. ג'וליאני אמר לתושבים המקומיים להתפנות מבתיהם והעלה סרטון וידאו ביו-טיוב, בו הוא מסביר מדוע לדעתו המקצועית, צפויה בקרוב רעידת אדמה באזור.

מאמצע ינואר פקדו את העיר ל'אקווילה רעשי אדמה קלים, אך במקום להקשיב לאזהרותיו של ג'וליאני, הרשויות המקומיות דיווחו עליו למשטרה כ"מעורר פאניקה מיותרת" והוא נצטווה להוריד מהרשת את סרטון הווידאו שלו. רעידת האדמה העזה שפקדה הלילה את מרכז איטליה, היתה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה כ-110 קילומטרים צפון-מזרחית לרומא, סמוך לעיירה ל'אקווילה. רעש האדמה הורגש גם ברומא, אך שם לא דווח על נזק. עד כה דווח על כמאה אלף בני אדם שנותרו ללא קורת גג.

ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני ביטל נסיעה מתוכננת למוסקבה והכריז על מצב חירום לאומי במדינה, שיאפשר הפניית תקציבים לכוחות הסיוע ולבנייה מחדש של המבנים שנהרסו. ראש שירותי החירום באיטליה אמר בראיון לרשת BBC כי אלפי אנשים עזבו את האזור שנפגע ברעידת האדמה. לפי הערכות, בין עשרת אלפי ל-15 אלף בניינים קרסו ברעש.

הרשויות המקומיות באזור עומדות עתה בפני חקירה לגבי השאלה מדוע התעלמו מאזהרות ג'וליאני. לדברי הרשויות, הבעיה אינה טמונה באנשים "החושבים שהם יכולים לחזות רעש אדמה", אלא בחוסר המוכנות של המדינה לאסון טבע מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully