וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל בומבמלה יתקיים ללא אישור הולחו"ף

וואלה! ירוק

6.4.2009 / 15:29

הוועדה לשמירת הסביבה החופית דחתה את בקשת המארגנים לקיים את הפסטיבל בחוף ניצנים, אך הוא יתקיים גם ללא אישורה. שאר הגורמים אישרו את הפסטיבל

הוועדה לשמירת הסביבה החופית החליטה בישיבתה האחרונה, שהתקיימה לפני מספר ימים, לא לאשר את קיום פסטיבל בומבמלה בחוף ניצנים. לטענתם, הבקשה הוגשה על ידי באיחור, ו"כיוון שישיבתה הקרובה של מליאת הולחו"ף תתקיים רק לאחר האירוע נשוא הבקשה, לא יתאפשר קיום דיון בבקשה במועד ולפיכך היא נדחית על הסף".

ראש אגף שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע וחבר הוועדה, ניר פפאי מסר כי "זו לא הפעם הראשונה שמארגני הפסטיבל מגישים בתירוצים שונים את הבקשה למוסדות התכנון באיחור, והוועדה לא מספיקה לקיים על כך דיון לפני האירוע. מדובר באירוע המוני בו משתתפים אלפי ואולי עשרות אלפי משתתפים, ואירוע בכזה סדר גודל אמור להתקיים על פי כל הנהלים ועם כל האישורים הנדרשים. אנו קוראים למועצה האזורית ולמפעילי החוף להסדיר אחת ולתמיד את כל הפעילות בחוף, כפי שדרשה גם הוועדה".

המארגנים: "פקידות אטומה"

מארגני הפסטיבל טוענים כי במשך שנים הפסטיבל מתנהל בחוה"מ פסח, וכי כל הבקשות הוגשו לכל הוועדות הנוגעות לעניין. הסיבה, לטענתם, לדחיית הבקשה על ידי הוועדה לשימור חופים היא אטומה ואינה עניינית. "הגשנו את כל הבקשות, בדיוק כפי שאנו עושים כבר 11 שנים, עשינו את כל הנדרש מאיתנו בכל התחומים – מנהלי, בטחוני, ארגוני וכו', כדי להבטיח פסטיבל מוצלח ומהנה, ושוב אותה פקידות אטומה מנסה לשבש את שמחת החוגגים" כך אומר רוני טבצ'ניק, בעלי הפסטיבל. עוד הוסיף כי הפסטיבל יתקיים אם או בלי אישור הוועדה, וימשיך להתקיים גם בשנים הבאות.

"אין סיבה להעניש את החוגגים"

יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון אמר לוואלה! ירוק כי הוא כועס מאוד על ה"פקידות הקטנונית" של הולחו"ף, וכי הטענה שהבקשה הוגשה באיחור היא בלתי הגיונית. לדבריו "הבקשה הוגשה ברגע שהרגשנו שקיום הפסטיבל אפשרי מבחינה בטחונית. הוועדה לשמירת הסביבה החופית היא רק אחת מ-15 גופים שונים שכולם נתנו את אישורם לקיום הפסטיבל, ביניהם משטרת ישראל, מד"א וכו'". עוד הוסיף פרג'ון כי הפסטיבל מתקיים כבר 11 שנים, אושר על ידי הוועדה בעבר ואין שום סיבה לא לאשר אותו הפעם. יותר מזה, השינוי היחיד מבשנים עברו הוא מצמצום השטח החופי עליו יתקיים בפסטיבל. אין שום סיבה להעניש את התושבים בגלל בירוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully