וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר ממחצית מבנייני העיר העתיקה קרסו"

דניאל סגרה

6.4.2009 / 15:07

עדי ראייה מהעיירה ל'אקווילה מתארים הרס רב ורחובות שלמים שקרסו. 50 אלף בני אדם נותרו ללא קורת גג. בכיכר העיר הוקמו אוהלים ומבנים ארעיים

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

"בשעה 3.30 שמעתי רעש נוראי, ישנתי במיטה וקפצתי מהעוצמה. מיד ירדתי למטה לרחוב שהיה מלא באנשים והתחלתי להבין מה קרה", כך סיפר קלאודיו סאנה, תושב העיירה ל'אקווילה, שבה אירעה הלילה (שני) רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר.

סאנה סיפר לוואלה! חדשות: "כשהרמתי את הראש והסתכלתי סביב ראיתי כמה בניינים שפשוט נפלו והתמוטטו ואנשים מסביבי צועקים ורצים. אחרי מספר דקות ראיתי בניין לא רחוק מהבניין שלי מתמוטט ויחד איתו זוג מבוגרים שלא הצליחו לרדת למטה ולצאת לרחוב".

סאנה סיפר על המצב החמור במרכז העיר: "יותר משני שלישים מהבניינים במרכז העיר העתיקה קרסו, העיר כולה חסומה. המבנים בעיר לא ממש בטוחים. נראה כאילו חלקם יתמוטטו בקרוב והפחד ברחובות מורגש – אני עדיין בהלם ולא מצליח לעכל מה שקרה לנו, יש כפרים שלמים באזור שפשוט נמחקו מעל פני האדמה".

אספקת החשמל נותקה

שירותי החירום מסרו כי אלפי בתים קרסו ברעש וכי כ-50 אלף בני אדם נותרו ללא קורת גג. שתי רעידות קטנות יותר פקדו את האיזור גם אתמול, אך הן לא גרמו לנזק.

סטפנו מיכלי, מנהל בית המלון "קאנדיין" בל'אקווילה סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי בבית כששמעתי את הרעש ורצתי יחף למטה, לא היה חשמל ולא היה זמן להתארגן. האינסטינקט הראשון שלי היה לרוץ למלון לראות מה קורה עם האורחים שלי. התארחו אצלי במלון מספר שוטרים שהיו אמורים להשתתף היום בכינוס בעיר".

מיכלי סיפר כי הבית בו הוא מתגורר עדיין עומד, אבל הקירות החיצוניים נפלו. עוד סיפר מיכלי כי אחד מהמלונות המפורסמים במרכז העיר, "קורה אברוצי", התמוטט לגמרי ותחת ההריסות נקברו 20 אנשים. בכיכר באמצע העיר הוקמו אוהלים ומבנים ארעיים לאנשים שאיבדו את ביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully