וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה מנוס מהקמת תחנת כח פחמית"

אייל דץ

6.4.2009 / 12:47

במשרד התשתיות מאמינים כי עקב הדחיפות במניעת מחסור בחשמל, אין זמן למצוא חלופות לתחנה. הארגונים הסביבתיים מדגישים את הסכנה הבריאותית

במשרד התשתיות הגיבו היום (שני) בספקנות לדרישתו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן להקפיא לאלתר את קידום תוכנית תחנת הכוח הפחמית באשקלון. בעוד שר התשתיות עוזי לנדאו, אמר כי "הוא ישמח להיפגש עם ארדן במטרה לקדם ולתכנן אג'נדות ירוקות במשרד", אמרו גורמים במשרד לוואלה! ירוק, כי במצב הנוכחי במשק החשמל בישראל, על מנת למנוע בטווח המיידי מחסור בחשמל לתושבי ישראל, לא יהיה כנראה מנוס מהקמת תחנת כוח פחמית. "במידה וארדן יבוא עם הצעה קונקרטית בודאי שנשמח לבחון אותה אמרו במשרד", אבל הבהירו כי "במידה ולא נקדם פרויקטים עכשיו, בעתיד הלא רחוק לרבים מתושבי ישראל ובניהם גם תושבי אשקלון לא יהיה חשמל בבתים". במשרד הדגישו כי בכל מקרה הם מתכוונים להמשיך ולהגביר את השימוש בגז ואנרגיות מתחלפות.

השר לנדאו עצמו הגיב כאמור מוקדם יותר היום על דבריו של ארדן, ואמר כי "המשרד יפעל למען ישראל ירוקה יותר, לקידום אנרגיות מתחלפות, אך יחד עם זאת , הדגיש כי "המחויבות של השר בראש ובראשונה היא שבישראל לא יהיה מחסור בחשמל, ולנושא הזה יש לתת מענה נקודתי".

"התחנה הפחמית כבר הוכחה כמסכנת את בריאות הציבור"

בתוך כך, גם בארגוני הסביבה השונים הגיבו לדבריו של ארדן. עמותת אדם טבע ודין, שהיו ממובילי המאבק נגד הקמת התחנה, מסרו בתגובה כי "טוב תעשה הממשלה אם תאמץ גישה זו בעיקר נוכח המשבר הכלכלי שתחייב השקעה בתשתיות ירוקות, לנוכח בעיית זיהום האוויר החמור בישראל ולנוכח גילויי מרבצי הגז הטבעי בישראל. יש לצפות מהשר לנדאו שידוע בעמדותיו הסביבתיות לשיתוף פעולה שיוכל להוביל לביטול הסאגה המתמשכת של התוכנית להקמת התחנה".

לדברי עורכת הדין נילי גרוסמן, מנהלת מאבק האנרגיה ושינויי האקלים בגרינפיס ישראל, "התחנה הפחמית כבר הוכחה כמסכנת את בריאות הציבור ובכל זאת חברת החשמל מתעקשת לקדם תחנה שורפת פחם על אף חלופות נקיות מוכנות לשימוש. חובתה המוסרית של הממשלה היא לספק חשמל באופן הנקי והבטוח ביותר וללא סיכון הציבור. הוספת תחנת פחם באשקלון היא בבחינת הוספת חטא על פשע".

ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, מצטרף לתמיכה במהלכו של ארדן להביא את ההחלטה לדיון בכנסת "טוב מאוחר מאשר אף פעם. התחנה הפחמית באשקלון תהיה מפגע בריאותי וסביבתי. הנימוקים נגד הקמתה רק הולכים ומתרבים מיום ליום נוכח תגליות הגז האחרונות וכן משיקולים כלכליים. זה הזמן לבטל מהלך מוטעה זה של בניית התחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully