וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס בצורת: משבר המים מגיע גם לדשא שלך

נעמה טלמור

6.4.2009 / 11:55

לראשונה בהיסטוריה נפגע המגזר הפרטי מהמחסור במים. ברשות המים מתכננים גם "מס בצורת" למשתמשים במים "ברמה גבוהה"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

לראשונה בהיסטוריה של ישראל חל איסור על השקיית גינות פרטיות, וישנה פגיעה במגזר הביתי בכל הקשור לצריכת מים. רשות המים הודיעה היום (שני) כי תיאסר השקיית דשא בבתים פרטיים. במגזר העסקי (גני אירועים ומגרשי כדורגל) וכן במגזר הכפרי (יישובים, קיבוצים) תופעל הגבלה על שעות וימי ההשקיה של הדשא. עדיין לא נקבע מועד ליישומן של ההגבלות.

במסיבת עיתונאים שקיימה רשות המים בעניין השתתף שר התשתיות עוזי לנדאו שאמר "מצאתי לחובה להשתתף הבוקר במסיבת העיתונאים כדי לרתום את הציבור למשימה לאומית והיא חיסכון במים". לנדאו הוסיף כי "ההחלטות החדשות של רשות המים יתבעו מכל אחד מאיתנו להקריב קורבן. כשר אעשה מאמץ נמרץ כדי שמהמאבק במחסור המים יהיה כזה שלא יהיה מחסור".

פרופ' אורי שני, ראש רשות המים, אמר "אנחנו נכנסים עכשיו לשנה שנייה של משבר אקוטי והיא תהיה קשה. אם נעבור את 2009 ו-2010 ולא תהיה שנה גשומה במיוחד, המשבר עדיין יהיה איתנו". פרופ' שני ציין כי כבר בדצמבר הקרוב עלולים להגיע לקצת מעל הקו השחור (-214.5), והבהיר כי בכוונת רשות המים להעביר בחקיקה "היטל בצורת" עוד לפני חוק ההסדרים הצפוי. לדבריו, "יוטל מס על צריכת מים ברמה גבוהה, ולרוב מי שיש לו גינה מגיע לרמה גבוהה". כוונת רשות המים הינה שהדשאים הפרטיים ייובשו כליל ושלא יצטרכו לגבות את היטלי הבצורת.

זוהי השנה השחונה החמישית ברציפות בישראל. בין השנים 2005-2007 חלה עלייה משמעותית בצריכת המים בישראל, אשר נבלמה ב-2008. "מצבה של הכנרת הוא החמור ביותר מכל מאגרים המים האחרים" אמר פרופ' שני. "ירידה מתחת למפלס הכנרת המותר תגרום להפרת האיזון האקולוגי שעיקריו זיהום במים ולבסוף אף מוות אקולוגי של האגם". פרופ' שני הבהיר כי "יש סכנה שיום אחד נקום בבוקר ובמקום אגם חי יהיה לנו אגם מבאיש – מת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully