וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בקואליציה: פינס הצביע נגד הממשלה

פנחס וולף

6.4.2009 / 10:53

חבר סיעת העבודה התנגד להצעת הממשלה להגיש תקציב דו-שנתי. "כשמנסים לשבור את חוקי המשחק, צריכים לזעוק"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

סימנים ראשונים למרד בקואליציה של נתניהו: ח"כ אופיר פינס (עבודה) הצביע נגד עמדת הממשלה במסגרת דיון בוועדה המסדרת של הכנסת, שעסקה בהצעת הממשלה להצביע על תקציב דו-שנתי ולא על תקציב לשנה אחת.

"צר לי שזה הנושא הראשון שהממשלה החליטה להביא לכנסת, לא נתקלתי בבריונות פוליטית שכזו. הממשלה רוצה לשנות חוק יסוד בשלוש קריאות ביום אחד, בזמן פגרה, בזמן שאין ועדת חוקה. מדובר בשיא שלילי שהכנסת עדיין לא חצתה. כשמנסים לשבור את חוקי המשחק כולם צריכים לזעוק, איננו חותמת גומי של אף אחד. עם כל הכבוד לממשלה יש כאן תהליך שגוי והתוצאה עלולה להיות הרת אסון וחובתנו לא להתנהג כחבורת אנשים שמקבלים הוראה מהממשלה ומצביעים בלי לחשוב", אמר פינס.

"הממשלה עשתה שטות"

במהלך הדיון התפתח ויכוח בין חברי כנסת מהקואליציה לח"כ אחמד טיבי. טיבי שאל במהלך הדיון האם מינויו של שטייניץ לשר האוצר "התחשבות במשבר הכלכלי"?. יושב ראש הועדה המסדרת ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר כי "צריך לרחם על טיבי, כל מה שנשאר לו בארבע השנים הבאות זה לתת ציונים לשרים". טיבי השיב לאלקין ואמר כי "אני מרחם עליך שלא זכית לתפקיד, לא סגן שר ולא שר, זרקו אותך לתפקיד של יושב ראש קואליציה מנופחת וגרוטסקית".

ח"כ חיים רמון (קדימה) אמר כי "הממשלה עשתה שטות וצריך לתקן אותה היא לא התחילה ברגל ימין, צריך להגיע להבנה שחלקים בתקציב יהיו רב שנתיים וחלקים ממנו יהיו חד שנתיים. אני מציע לעבוד בשיתוף פעולה. לא טוב שאין דיון אמיתי בנושא".

אתמול אישרה הממשלה את הצעת שר האוצר יובל שטייניץ, שלפיה תקציבי המדינה ל-2009 ו-2010 יאושרו בכנסת בו זמנית. זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שבה הכנסת תאשר תקציב לשנתיים. אישור תקציב דו-שנתי מחייב שינוי בשני חוקי יסוד הכנסת תתבקש לאשר את הדחייה באישור התקציב ואת הנהגתו של תקציב דו-שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully